Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HW-Q70T with UE46ES7000 automatic power on

(Onderwerp aangemaakt op: 15-04-2021 08:32 PM)
437 Weergaven
mvdteww
Apprentice
Opties

Hi,

Wanneer ik mijn TV (EU46ES7000) uitzet, dan gaat automatisch ook mijn Soundbar (HW-Q70T) uit. Kan dat ook bij inschakelen, dus als ik mijn TV aanzet, dat de souncbar automatisch op de juiste source (DIN-HDMI TV ARC) aanspringt?

Een ander ding is dat als ik handmatig de source DIN-HDMI TV ARC kies het volume heel laag is. Die moet ik dus eerst handmatig harder zetten voordat ik wat hoor, wat een heel gedoe met allerlei afstandbedieningen geeft. Kan het volume per bron vooringesteld worden?

Mvgr,

Marcel 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @mvdteww , Marcel,

Het is zeker een mooie soundbar. Jammer dat het niet op te lossen is.

Zou je, ondanks dat het niet is opgelost 😉, het topic als Opgelost willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @mvdteww , Marcel,

Volgens de Model Code is het introductiejaar van de tv 2012. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Je verhaal is nogal onduidelijk. Hoe is de soundbar aangesloten op de tv? Alleen via HDMI? Alleen via een optische kabel?
D.IN is namelijk optisch. Met welke afstandsbediening wordt de tv aangezet? Wat bedoel je hiermee?:
"Kan het volume per bron vooringesteld worden?". Welke bronnen bedoel je? Graag wat meer duidelijkheid..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
mvdteww
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

dank voor je antwoord. De TV is  inderdaad op leeftijd, maar ik dacht als het bij uitschakelen kan, zal het bij inschakelen ook moeten kunnen. 

Mijn TV is aangesloten aan de soundbar met HDMI (ARC). Ik zet hem aan/uit met de afstandbediening van de TV. Maar elke keer dat ik de TV aanzet, moet ik dus met de afstandbediening van de Sounbar de juiste bron kiezen. Het zou mooi zijn als hij dat gewoon herkent, of dat hij automatisch aangaat bij het aanzetten van de TV. 

Wat ik bedoel met voorinstellen van volume is, dat als ik bijvoorbeeld muziek luister vanaf mijn telefoon met BT en ik schakel over naar TV, dat dan het volume wordt aangepast aan wat ik vooraf voor de TV heb ingesteld. 

Misschien vraag ik gewoon wel teveel van de sounbar, maar ik vroeg me gewoon af of het allemaal kon. Indien niet, is dat ook niet heel erg, want het geluid uit de soundbar is meer dan voortreffelijk. 

Groet,

Marcel

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @mvdteww , Marcel,

Geen dank! Jij bedankt voor je snelle reply! Duidelijk verhaal.
Voor het inschakelen zou je kunnen kijken of Anynet+ HDMI (CEC) aanstaat.
Bij Menu → Systeem → Anynet+ (HDMI-CEC). Het voorinstellen van het volume per bron is helaas niet mogelijk.
Elke bron heeft zijn eigen output. Hetzelfde gebeurt ook als je een optische connectie zou maken.
Het optische signaal uit de tv is een onversterkt signaal en dan moet je het volume van een soundbar flink opschroeven..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
mvdteww
Apprentice
Opties

Dank je wel Dick. Als ik bij Anynet+ instellingen kijk, zie ik ook alleen maar de optie automatisch uitschakelen en staat in de omschrijving dat het Anynet+ apparaat tegelijk met de TV uitgeschakeld kan worden. Over inschakelen staat er niets, dus het zal wel zo horen. 

Zoals ik al zei, geen onoverkomelijk probleem, zolang het geluid maar goed is.

Dank voor je antwoorden, het heeft me zeker wijzer gemaakt.

Groet, Marcel

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @mvdteww , Marcel,

Het is zeker een mooie soundbar. Jammer dat het niet op te lossen is.

Zou je, ondanks dat het niet is opgelost 😉, het topic als Opgelost willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
mvdteww
Apprentice
Opties

Done.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★