Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hulp bij programmeren afstandsbediening

(Onderwerp aangemaakt op: 11-11-2018 12:27 AM)
1948 Weergaven
Alda76
First Poster
Opties

Hi

Ik heb net de UE49NU7100 gekocht en mijn lg soundbar via optical kabel erop aangesloten. Nu wil ik mijn soundbar aansturen via mijn afstandsbediening van mijn tv. Hoe kan ik dit instellen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

:face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: Ik ben het wel een beetje kwijt zo ja.. Hoe blij ik ook ben dat het (soort van) werkt. Wat ik mij nog afvroeg naar aanleiding van je verhaal, is of de soundbar wel over HDMI ARC beschikt. Ik heb dan ook de handleiding erbij gepakt en zie dat hij dit wel aan moet kunnen, maar dan wel door de HDMI kabel in de HDMI OUT poort van de soundbar te steken. Had je 'm daar ook in zitten? Zo niet, denk ik dat dit de reden is dat er toch voor optisch gekozen wordt en de afstandsbediening functies alsnog via HDMI naar de TV gestuurd worden. Voor de zekerheid plak ik er nog een knipsel uit de handleiding bij:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
17 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Alda76 en gefeliciteerd met je nieuwe Samsung TV! :face-with-tears-of-joy: Als je hier via optische kabel een soundbar op aansluit, ongeacht merk, zul je die hoogstens met de TV afstandsbediening kunnen bedienen om hem aan/uit te zetten. Een optische verbinding heeft niet de mogelijkheid om functie toetsen door te sturen, verder alleen geluid. Als je LG soundbar ook over HDMI hebben we als het goed is meer mogelijkheden. Is dat ook een optie?

0 Likes
Alda76
First Poster
Opties

Hi Joeris

Goede tip. Ik heb net hdmi aangesloten maar ik krijg geen geluid. Hij gaat wel aan.via settings heb ik het geluid op hdmi gezet. Wat doe ikfout?

0 Likes
Alda76
First Poster
Opties
De soundbar gaat wel automatisch aan bedoel ik
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah, dan zijn we al een heel eind :smiling-face: staat de soundbar ook op de juiste bron om het geluid vanaf de TV binnen te krijgen? 

0 Likes
Alda76
First Poster
Opties

Ik heb de lg soundbar model no nb4530a, hdmi kabel zit nu in hdmi in, channel staat op hdmi in op de soundbar, op de tv staat de output op hdmi, niet optical of tv speaker. Nog steeds geen geluid helaas

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Op de TV is het wel zaak dat je de HDMI ARC poort gebruikt, dit staat ook wel bij de poort aangegeven. Dit is een speciale HDMI poort voor audiosystemen namelijk.

0 Likes
Alda76
First Poster
Opties

Ja ik hadhem in de verkeerde dus, niet arc. Ik ga t weer proberen. Mag de optische kabel er nog in zitten tegelijk?

0 Likes
Alda76
First Poster
Opties

Ok raar, ik heb de tv speaker op hdmi gezet, de soundbar staat op arc. Ik hoor geen geluid maar ik kan nu wel met mijn tv remote de soundbar geluid regelen. We komen dichterbij denk ik 😳

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Haha, zo klinkt het wel ja! Nu nog geluid zien te fixen. Voor de zekerheid, heb je hier gekozen voor HDMI geluid uit de TV?

Menu > Geluid > Geluidsuitvoer

0 Likes