Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Harman kardon go & play aansluiten op Samsung UE49KS7500

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2017 05:16 PM)
11618 Weergaven
JurgenVG
Journeyman
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Samsung UE49KS7500. Deze wil ik graag aansluiten op mijn wireless Harman Kardon go & play speaker.

Opzich vindt de tv de speaker wel (via bluetooth) Maar ik kan het volume van de speaker niet regelen. 

Nu weet ik dat normaliter, bij het aansluiten van een extern aparaat op de tv, er een melding komt om de afstandsbediening te synchroniseren met het nieuwe apparaat (de speaker in dit geval) Maar aangezien de speaker draadloos is aangesloten op de tv, krijg ik deze melding niet.

Ik zou ook niet weten hoe ik de wireless speaker bedraad aansluit op de tv. Er zijn volgens mij geen aansluitingen op de speaker, die ik met de tv kan verbinden.

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag? Hartelijk dank alvast.

Met vriendelijke groet,

Jurgen v Geest

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JurgenVG,

ik zou dan voor de optische kabel gaan als Bluetooth niet wilt lukken. 

Ziet er ongeveer zo uit:

optisch.jpg

Ik hoor graag of het is gelukt!

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JurgenVG,

werkt het wel als je met een ander apparaat verbind met de Harman Kardon speaker? En zitten hier überhaupt aansluitingen op?

rsz-846676
0 Likes
JurgenVG
Journeyman
Opties

Ha BruceH,

Ja, ik heb mijn samsung galaxy s7 bijvoorbeeld ook met de harman kardon speaker verbonden. Dat werkt en ik kan ook het volume moeiteloos regelen.

Er zitten 3 aansluitingen op de harman kardon: een usb aansluiting, een optische aansluiting en zo'n tulpstekker achtige aansluiting. Niets waarmee ik volgens mij de speaker met mijn tv kan verbinden. 

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JurgenVG,

ik zou dan voor de optische kabel gaan als Bluetooth niet wilt lukken. 

Ziet er ongeveer zo uit:

optisch.jpg

Ik hoor graag of het is gelukt!

rsz-846676
0 Likes
JurgenVG
Journeyman
Opties

Dag Bruce,

Zie onderstaande afbeeldingen van de aansluitingen die mijn go & play bezit. Rechts is voeding, midden is usb en links is een soort aansluiting voor muziek neem ik aan (gezien het klepje met de muzieknoot, die ervoor zit. Welk soort aansluiting is dit en is dit aansluitbaar op de samsung tv?

Vr gr Jurgen

20170920_164714[1].jpg20170920_164818[1].jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Jurgen, 

ik heb op de pagina en in de handleiding van de speaker gezocht, maar wordt nergens expliciet aangegeven waar het voor dient. Is het niet geen simpele AUX ingang? 

Dan zou je een kabel kunnen trekken van de speaker naar de TV.

rsz-846676
0 Likes
JurgenVG
Journeyman
Opties

Ha Bruce, 

Ik heb Harman/Kardon een mail gestuurd, met de vraag welk soort aansluiting het betreft en of deze geschikt is, om een bekabelde verbinding met de tv te leggen.

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Gr

Jurgen

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JurgenVG,

heb je inmiddels wat vernomen van Harman/Kardon?

rsz-846676
0 Likes
JurgenVG
Journeyman
Opties

Ha Bruce, 

Zie hier het antwoord van Harman Kardon:

"Have you tried the system using the AUX cable to send the audio to it?
If not I can only recommend that you try having the device already at maximum volume before you try and stream to it."

De AUX kabel dus, zoals jij eerder aangaf. Ik ga deze bestellen en het dan opnieuw proberen. Je hoort van me.. :smiling-face:

BruceH
Community Manager
Opties

Top! Ik ga er vanuit dat het dan wel gaat lukken. 👍

rsz-846676
0 Likes