Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid vertraging nauwkeurig aanpassen (Qled 2018)

(Onderwerp aangemaakt op: 15-05-2018 10:59 AM)
3101 Weergaven
Shave
Apprentice
Opties

Hi,

Ik heb sinds 2 weken de QE55Q7FN (2018) i.c.m. een Samsung soundbar. Het lukt me in het menu alleen maar om de geluidsvertraging met stapjes van 10ms aan te passen. Geluid gaat nu net niet lekker sync met het beeld...

Is er ook een mogelijkheid dit met stapjes van 1ms te doen?

Sinds een week vraagt de televisie elke keer om mijn PIN als ik dit wil doen overigens... Hoe zet ik dat uit?

Bedankt voor het meedenken, heb hele menu al doorgespit!

0 Likes
7 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Shave, wat apart dat je het geluid niet lekker lopend krijgt met het beeld. Hoe heb je momenteel de soundbar en tv aangesloten? Is dit draadloos of bekabeld (zo ja, welke kabel)? Verder zou ik graag de modelcode van jouw soundbar willen, dan kan ik alles goed voor je uitzoeken. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Shave
Apprentice
Opties

Hi Nick,

Bedankt! Het gaat om de MS750, vebonden via HDMI (TV ARC).

Bij mijn 3 jaar oude UE48HU7500 kon ik wel met 1ms de delay afstemmen, die had een andere remote waarmee het kon.

Bedankt!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ah duidelijk. In principe zou het vanaf punt 1 goed moeten lopen. Hoor je een merkbaar verschil wanneer je 'm net hebt ingesteld? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Shave
Apprentice
Opties

Hi Nick,

Ik zie meer een duidelijk verschil. Zowel op 110ms als 120ms is de lipsync niet lekker.

Wil hem dus ergens rond de 115 hebben, als dat kan?

Groet

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik ben bang dat dit niet gaat, maar moet even uitzoeken waarom hier een verschil in is. Werkt het beter via optisch? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Shave
Apprentice
Opties

Ik heb helaas geen optische kabel (meer), als je het zou kunnen checken heel graag!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Voor nu heb ik vernomen dat het inderdaad klopt en (nog) niet aangepast gaat worden. Er is wel melding van gemaakt, dus houd altijd de laatste update op jouw tv indien er toch een aanpassing komt. Verder kan ik dus niet veel momenteel, behalve kijken of een optische kabel beter werkt. 

---------
Signature-Note10
0 Likes