op 09-08-2017 12:46 PM
Al sinds de aanschaf van deze Smart TV ondervind ik wifi verbindingsproblemen.
Alle overige apparaten leggen wel gewoon verbinding met mijn Router Experia Box V10.
Van alles al geprobeert o.a resetten TV en Router echter zonder succes.
Ik heb inmiddels begrepen dat dit veel vaker voorkomt bij de Samsung smart TV's
Mag aannemen dat de er nu wel een echte oplossing is.
Wie ooh Wie kan mij uit de brand helpen?
op 10-08-2017 11:53 AM
Wij hebben (al jaren) hetzelfde probleem met onze smart-tv UE40F5500. We gebruikten het daarom maar niet.... maar we willen nu graag netflix kunnen kijken.
Geregeld valt tijdens het gebruiken van bijv. netflix of youtube de verbinding weg, terwijl de andere apparaten wel verbinding hebben. De afstand naar de router (van Ziggo) is minder dan 5 mtr.
Soms komt is het binnen een paar minuten weer terug, maar soms wil hij niet meer verbinden.
De ip-instellingen staan allemaal op automatisch/dhcp.
Best raar dat veel mensen dit probleem hebben. Zou toch niet mogen met een samsung merk!
mvg, flexjoly
op 10-08-2017 01:19 PM
Mijn vermoeden is dat het probleem zit in het interne wifi module van de smart TV
Binnenkort ga ik proberen de TV op te nemen in een bedraad netwerk om te kijken of er dan wel een netwerkverbinding tot stand kan komen.
Misschien geeft het gebruik van een externe Wifi USB stick nog een oplossing.
Deze moet ik dan nog wel aanschaffen.
Het valt me zwaar tegen dat een grote organisatie als Samsung dit collectieve probleem blijkbaar niet echt wil onderzoeken en oplossen.
m.vr.gr.
Robert
Vlissingen
op 14-08-2017 12:06 PM
Hey Robert,
Welkom op de Community en wat irritant dat je al vanaf het begin netwerkproblemen met jouw tv hebt! Heb je hier destijds direct contact met ons over gehad, of met jouw verkoper? Wat is er allemaal geprobeerd om het probleem op te lossen?
op 16-08-2017 02:11 PM
Beste Lot,
Dank voor je reactie.
Mijn Smart TV heb ik gekocht bij de Media Markt in Middelburg (23-01-2013).
De eerste jaren werkte de draadloze wifi verbinding afwisselend wel en niet.
Inmiddels dus helemaal niet meer.
Lang gedacht dat ik mogelijk zelf iets verkeerd deed en heb het vanwege tijdgebrek toen op zijn beloop gelaten.
Onlangs heb ik dan toch alsnog de tijd kunnen nemen om het eens uit te zoeken.
Hierna de conclusie moeten trekken dat het probleem toch zeer waarschijnlijk in de Smart TV dient te worden gezocht. Het woordje Smart dus nu even niet waardig.Achteraf gezien had ik beter direct kunnen reageren dat klopt.
Antwoordend op je vraag wat er is geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Smart TV gereset
- Firmware TV geupdated (versie 002007)
- Router Experia Box V10 gereset
- Vaste UTP kabel gelegd tussen TV en Router.
Er komt nu wel een internetverbinding tot stand.
Tijdens gebruik van Smart Hub af en toe nog wel de melding "controleer de netwerkinstellingen"
- Overige apparaten (Samsung Galaxy TAB 3 T310 en Smartphone J5) werken wel goed in het wifi netwerk van de
Router; ze worden er ook in weergegeven.
Nog even het probleem in stappen met meldingen weergevend:
1. Smart Hub toets indrukken en selectie willekeurige app
2. Meldingen "netwerk niet aangesloten" & "controleeer netwerkinstellingen voor gebruik internetservices"
3. Netwerkinstellingen selecteren
4. Melding "De volgende stap is het instellen van een draadloos netwerk met een interne LAN Adapter"
5 Start selecteren
6 Meldingen "Controleren op draadloze netwerken" & "draadloze router zoeken"
7. We komen dan na circa 25 sec. weer terug in het Smart Hub beginscherm.
Selecteren we dan weer een willekeurige app dan weer hetzelfde ritueel.
Ik hoop zo wat meer duidelijkheid te hebben kunnen geven in het probleem waar ik mee te maken heb.
Ik kijk uit naar wat jullie verder voor mij kunnen betekenen.
m.vr.gr.
Robert Damen
Vlissingen
op 16-08-2017 02:30 PM
Dank voor je bericht. Kun je eens naar Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung > hier iets naar beneden en het draadloos MAC adres controleren, wat staat hier?
Als de router op 5 GHz staat, kun je deze dan eens naar 2.4 GHz veranderen? Wijzig ook het internetprotocol van IPv6 naar IPv4. Is DHCP ingeschakeld?
op 16-08-2017 05:49 PM
Dank voor de snelle reactie.
Onder "Contact opnemen met Samsung" staat de volgende info:
Modelcode: UE37ES6100WXXN
Serienr. : B4RR3HMCC00117V
Software : T-MST10PDEUC-2007.0
Er staat hier geen MAC adres vermeld
Alleen onder Netwerkstatus kan ik een MAC adres terugvinden : 1c:5a:3e:fe:bd:29
maar dat is volgens mij het unieke adres van de netwerkkaart t.b.v een kabelnetwerk.
5GHZ naar 2.4GHZ & IPv6 naar IPv4 maakt niets uit.
DHCP staat aan.
Het viel mij ook op dat het regelmatig voorkomt dat het lang duurt voordat de Smart Hub startpagina op komt.
op 21-08-2017 10:22 AM
op 01-09-2017 11:48 AM
Hi @robda370, heb je het berichtje van Lot nog gezien? Is het inmiddels opgelost?
op 01-09-2017 11:21 PM
Beste TIm,
Goed dat je even reageerde.
Ook het advies van Lot om mijn Samsung smartphone J5 eens te activeren als WIFI Hotspot en te kijken of mijn
Samsung Smart TV hier wel een verbinding mee kan maken heeft helaas geen oplossing geboden.
Mijn Labtop en Samsung tablet kunnen wel gewoon via deze hotspot een verbinding maken met het internet.
m.vr.gr.
Robert Damen
Vlissingen