op 30-04-2017 10:35 AM
Ik gebruik mijn Samsung UE32H6200AW met enige regelmaat in de badkamer, maar wil toch graag weten of dit wel veilig is. De TV staat niet permanent in de badkamer, maar wordt voor de gelegenheid neergezet als ik een bad neem. Hij staat dan op het badkamer meubel. Ik zet de deur van de douche dan open (in de douche zit in het plafond een ventilator met vochtsensor) In de badkamerdeur zit onderaan een luchtrooster. De ventilator springt vrij snel aan en blijft draaien. Er is dus wel vochtontwikkeling, en ook de spiegel achter de TV beslaat. Trekt in de loop van de tijd wel iets weg. Als het buiten niet te koud is zet ik ook het raam nog iets open. Het stopcontact waarop de TV is aangesloten zit in de meterkast wel op een aardlekschakelaar aangesloten.Levert dit alles voldoende veiligheid op, of is het toch gevaarlijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-05-2017 10:10 AM
Beste Robtieman,
Volgens mij moet het geen kwaad kunnen, maar hang mij hier niet aan op. Als het niet in contact met water komt moet het prima gaan! Waar u wel op moet letten is dat het vocht in het toestel kan gaan zitten, aangezien u aangaf dat het raam achter de televisie beslaat. De televisie zal als deze aanstaat niet beslaan omdat het scherm / TV toch lichtelijk verwarmd wordt. De levensduur van de televisie kan verkort worden d.m.v vochtontwikkeling.
Veel plezier met badderen & TV kijken.
Met vriendelijke groet,
Replicah.
op 02-05-2017 10:10 AM
Beste Robtieman,
Volgens mij moet het geen kwaad kunnen, maar hang mij hier niet aan op. Als het niet in contact met water komt moet het prima gaan! Waar u wel op moet letten is dat het vocht in het toestel kan gaan zitten, aangezien u aangaf dat het raam achter de televisie beslaat. De televisie zal als deze aanstaat niet beslaan omdat het scherm / TV toch lichtelijk verwarmd wordt. De levensduur van de televisie kan verkort worden d.m.v vochtontwikkeling.
Veel plezier met badderen & TV kijken.
Met vriendelijke groet,
Replicah.
op 05-05-2017 11:05 AM
Wil nog wel even extra waarschuwen dat wij die veiligheid in dit geval niet kunnen garanderen. Bovendien valt vochtschade niet onder de garantie