Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ethernet -> USB (One Connect Box)

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2019 05:29 PM)
4548 Weergaven
Holmes
Apprentice
Opties

Hoi! 

Iemand een idee of je je ethernet kabel kan aansluiten met een verloopstuk van ethernet naar USB op je ‘one connect box’, en dit dan ook effectief zou werken om zo bedraad internet op je smart tv te krijgen?

And before you ask..mijn one connect heeft geen lan aansluiting :). Tevens is mijn ethernet kabel te kort voor ze naar tv te brengen langst de ingewerkte kabelgoot.

Thx!

0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Holmes ,

In principe zou er een LAN aansluiting op moeten zitten. Zie foto.

Het kan zijn dat je een ander model hebt waar deze niet op zit.

Verloopstukken van LAN naar USB zijn in de handel, maar dit gaat niet werken op een OCB.

Dus de LAN kabel dan maar gewoon achter in de tv..

Schermafbeelding 2019-09-07 om 08.01.42.png

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Holmes 

Update:

Vergeten te vragen. Wat is de volledige, dus inclusief XXN, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Thanks!

Groet, Dick
Holmes
Apprentice
Opties

Ohja, had dit nog vergeten te melden sorry! Is een ‘UE55JU7000LXXN’ smart TV. De one-box zelf is precies een mini versie van sommige andere smart boxes.

De reden waarom ik bedraad wil gaan is omdat mijn tv geen betrouwbaar Wifi ontvangst heeft. Als ik deze opstart heeft hij (met wat geluk) connectie met mijnrouter. Na een tijdje is het signaal verbroken en vind hij mijn router niet meer, alsook de andere +5 routers van het straat. Het probleem ligt sowieso aan de tv zelf aangezien alle andere toestellen geen enkel probleem ondervinden met het signaal, en hij ook de andere routers niet meer aangeeft lijkt het me dan ook duidelijk. Heb hier (tot zover ik weet) alle troubleshootings voor gedaan. 10min soft/hard reset, router gereset..netwerk opnieuw ingesteld. Zit ook op versie 1530, wat volgens mijn tv de recentste versie zou zijn? Ook mijn router staat op 4meter afstand van de tv, dus heb hier het vol signaal.

Hoelang ik dit probleem heb kan ik enkel naar raden aangezien ik de smart opties nooit gebruikt heb. Het is maar sinds ik deze week een abbo op Netflix heb waar in het midden van het bekijken van Stranger Things mijn connectie dropt dat ik deze opgemerkt hebt.

De lan kabel verlengen en naar de achterzijde brengen is een optie,.. maar ook de kabelgoot zit nokvol en de gedachte voor een 55” scherm te laten vallen doet me huiveren.

0 Likes
Holmes
Apprentice
Opties

Ok raar, mijn antwoord was verwijderd wegens spam :/. Waarschijnlijk omdat ik die 3x bewerkt had voor mijn spelfouten te corrigeren :).

dus,

Idd, was vergeten de serienr. mee te geven. Is op dit forum inderdaad wel interessant. Betreft een ‘Samsung UE55JU7000LXXN’.

Mijn ocb is precies de miniversie wat je op sommige ander modellen ziet, helaas zonder UTP aansluiting.

De reden waarom ik bedraad wil gaan is omdat ik met mijn smart tv problemen heb met het WiFi ontvangst. Bij het opstarten heb ik (met wat geluk) internet. Na een tijdje verdwijnt deze en vind hij mijn router, alsook de andere routers van hier in de buurt niet meer. Bij netwerkstatus krijg ik dan ook ‘draadloze netwerkverbinding mislukt’, en geen gegevens bij IP, Gateway, DNS,..

Ik ben er zo goed als zeker van dat dit probleem aan de tv ligt, en niet aan mijn netwerk gezien andere apparaten geen problemen ondervinden, zelfs niet mijn Roomba :). En ik mijn tv moet herstarten voor terug routers te kunnen zien.

Heb inmiddels wat troubleshooting gedaan met helaas geen resultaat. Hard/soft reset, netwerk opnieuw ingesteld, etc.. tevens heb ik software versie 1530, wat volgens mijn tv de recentste versie zou moeten zijn.

De ethernet kabel verlengen en naar mijn tv brengen is een optie, hoewel de ingewerkte kabelgoot nokvol zit en ik in alle eerlijkheid geen zin heb om kans te hebben mijn 55” scherm te beschadigen door het van de beugels af te halen :).

Hoelang ik dit probleem heb, geen idee. Het is pas sinds ik deze week een abbo op Netflix heb dat ik daardoor effectief de smartfuncties gebruik (daarvoor nooit) waardoor ik tijdens het bekijken van een serie werd gedropt van internet.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Holmes ,

Even voor de duidelijkheid: UE55JU7000LXXN is geen serienummer maar de Model Code van de tv.

Serienummers sowieso niet in een forum plaatsen i.v.m. misbruik.

De softwareversie van de tv is up-to-date.

Het introductiejaar van de tv is 2015. Deze wordt geleverd met de One Connect Box Mini.

Deze heeft inderdaad geen LAN-ingang.

De slechte WiFi ontvangst komt ws. door de plaats van de tv aan de muur.

Ook de afstand tussen de tv en de router kan een rol spelen.

Misschien met je telefoon, in de buurt van de tv, een snelheidstest doen.

https://www.caiway.nl/internet/speedtest

Om de WiFi ontvangst te verbeteren zou je kunnen overwegen om een WiFi-Repeater in te zetten.

https://www.coolblue.nl/wifi-repeaters

https://www.coolblue.nl/advies/wifi-repeaters.html

Ik zou eerst proberen om met een verlengde UTP kabel te testen of dit een verbetering oplevert.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Holmes
Apprentice
Opties
Hoi, alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Ivm de modelcode, sorry, had hier totaal geen idee van dat dit niet toegelaten was.

Het is niet zozeer een slecht WiFi signaal,.. maar toch even getest. Mijn gsm geeft zoals verwacht naast de tv het volle signaal, tevens dezelfde 3barretjes van vol ontvangst op mijn tv zelf die hij aangeeft van de router. Speedtest geeft (nabij de tv uiteraard) ook de volle download als upload snelheid aan, met goede Ping. Leek me te verwachten gezien mijn router 3,5m verder staat.. :).

Lijkt me eerder een hardware probleem aan de antenne of kaart v/d tv zelf. Gezien hij bij het opstarten meerdere routers van hier in de buurt aangeeft,.. om enkele minuten nadien mijn internetverbinding te verbreken en er plots geen enkele andere routers meer actief zijn in de buurt.

Enige optie lijkt me dus nog bedraad gaan, en hopen dat het niet aan de netwerk kaart ligt.

Gr.
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Holmes ,

Geen dank! UE55JU7000LXXN mag natuurlijk wel, want dat is geen serienummer.

Bedraad gaan is denk ik de beste oplossing. En idd hopen dat het niet aan de WiFi Module van de tv ligt..

Groet, Dick