Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

error code 1016 - Disney+ app

(Onderwerp aangemaakt op: 18-03-2020 05:49 PM)
3833 Weergaven
hans4
Journeyman
Opties

Ik heb al enkele maanden Disney+ maar plotseling krijg ik bij het opstarten van de Disney+ app het volgende te zien:

-----------------

We are having a problem.

exiting the app

Error Code: 1016 - APP_CONFIG_FAILURE

-----------------

Met Disney contact gehad maar die zeggen dat dat een Samsung code is. Kan iemand mij helpen?

0 Likes
Spring naar oplossing
25 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Mjaam ,

In mijn eerdere posting had ik gevraagd om de volledige Model Code die staat op de sticker op de achterzijde van de tv.

Als dit UE55KU6050KXZT is, dan heb je inderdaad te maken met een gemodificeerde Italiaanse tv. Zie plaatje.

Zou je dit kunnen verifiëren?

Italy.jpeg

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Mjaam
First Poster
Opties

Ja dat klopt

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mjaam ,

Dit een 'grijze import' tv: https://www.totaaltv.nl/nieuws/grijze-import-zorgt-voor-valkuilen-aanschaf-nieuwe-televisie/

Deze kunnen best goed functioneren, maar met apps kun je tegen problemen aanlopen.

Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Of dit het Disney+ probleem veroorzaakt, is moeilijk te zeggen. Je zou nog kunnen proberen om de Smart Hub te resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub opnieuw instellen.

Als je het niet werkend krijgt, kun je eventueel gebruik maken van een Google Chromecast.

https://www.coolblue.nl/product/652783/google-chromecast-v3.html

https://www.coolblue.nl/advies/installeren-chromecast.html

Groet, Dick
0 Likes
ceefour77
Student
Opties

Mijn Samsung TV kent dezelfde problemen. Ik ben niet overtuigd van het grijze import verhaal, of de MediaMarkt moet grijs importeren. Als dat zo is, dan kan ik mijn TV uiteraard direct ruilen voor een nieuwe. Op andere, internationale, fora wordt het probleem ook veel besproken, wat zou betekenen dat er een wereldwijde grijze import probleem is. 

Het resetten van SmartHub werkt inderdaad; een dag. Er is dus iets niet goed aan de kant van Samsung en ik kan mij voorstellen dat ze dit direct willen oplossen voor ons! Wat goed!! We moeten helaas wel erg lang wachten...

Tags (4)
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @ceefour77 ,

Er zijn heel veel 'Mijn Samsung' tv's. Voordat we met een vinger gaan wijzen, is het misschien handig om ook even de gegevens van de tv te vermelden.

Wat is de volledige, dus incl. XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Graag verneem ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
ceefour77
Student
Opties

Beste Dick,

Het nummer doorgeven is niet nodig. Even Googlen naar problemen met Disney+ en Samsung en je hebt voorbeelden te over van Serienummers van TV's. Ik ben benieuwd wat de status is van het probleem en of dit in een nieuwe update opgelost wordt. Deze post stond als 'opgelost', maar volgens mij zijn we er nog niet...

0 Likes