op 27-04-2023 02:55 PM
Beste Lezers , ik ondervind een groot probleem sinds kort.
Ben in bezit van een 4k tv met een soundbar. Alles correct aan gesloten ook naar meerdere fabriek resets te hebben uitgevoerd ook nieuwe Hdmi kabels aangesloten , kan ik het probleem toch niet opgelost krijgen.
Als ik mijn tv aan zet gaat ook mijn soundbar aan , maar springt niet meer automatisch naar de E-arc hdmi poort. Alle instellingen zijn correct ingesteld . Ik moet dit iedere keer handmatig doen. Voor zo veel geld vind ik dit absurd ,terwijl de toestellen gekocht zijn in november 2021.
Beide apparaten zijn voorzien van de laatste software. Ik ben ten einde raad , is er iemand die mij een oplossing kan geven , weet echt niet meer wat ik moet doen. Hoop snel op een spoedige reactie .
Met vriendelijke groeten :
Karel
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-04-2023 04:07 PM
op 27-04-2023 03:02 PM
Goedemiddag @Mestreechteneer , Karel,
Er zal niet gauw een oplossing komen, want je vermeldt totaal geen gegevens van de apparatuur 🤷♂️.
Er zijn nogal wat 4K tv's en soundbars. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke soundbar gaat het? Waar springt de soundbar dan wel naartoe?
Wat is er nog meer aangesloten op de tv?
op 27-04-2023 03:25 PM
Beste Dick alvast dank voor je snelle reactie , sorry dat mijn vraagstelling niet compleet was , maar bij deze . Mijn tv is de QE65QN95AATXXN,voorzien van de (T-NKM2DEUC-2111.1,BT-J) software. Deze tv heeft een settopbox.
Samsung soundbar HW-Q950A.
Verder is er niks aangesloten aan de settopbox.
Voorheen had ik een nvidia shield aangesloten via de settopbox , deze heb ik nu gekoppeld met een geschikte hdmi aan de soundbar.
Ook als deze loskoppel blijft het probleem zich voor doen.
Mijn soundbar springt bij aanzetten van tv op AV-HDMI
Misschien is dit voldoende info.
Groet Karel
27-04-2023 03:48 PM - bewerkt 27-04-2023 03:50 PM
Hoi @Mestreechteneer , Karel,
Geen probleem! Ik begrijp deze niet: "Mijn soundbar springt bij aanzetten van tv op AV-HDMI"
Waar zie je dit? In het display van de soundbar zie je alleen TV ARC, D.IN, HDMI 1 of HDMI 2.
Staat Anynet+ aan op de tv?
op 27-04-2023 04:07 PM
op 27-04-2023 04:11 PM
Hoi @Mestreechteneer , Karel,
Je kunt er ook eerst remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
op 27-04-2023 04:16 PM
Beste Dick , ter aanvulling .
Ga ik naar instellingen - geluid- expert HDMI_Earc , deze zet ik op auto maar functioneert niet meer . Zet ik op uit en dan weer op auto dan functioneert het wel weer . Dit probleem was eerst niet vandaar mijn vraag. Groet Karel
op 27-04-2023 04:18 PM
op 27-04-2023 04:21 PM
op 27-04-2023 04:22 PM