op 17-05-2017 08:23 PM - laatst bewerkt op 19-05-2017 01:40 PM door Tim
Welke toetsenbord kan ik gebruiken bij de UE32H5500AW?
op 08-06-2017 09:48 AM
realiseer je goed dat de informatie die het toetsenbord verstuurt wordt geintepreteerd door de software (driver --> firmware) in de TV. Dit betekent dat bepaalde niet standaard codes op een orgineel samsung toetsenbord zoals in deze: http://www.samsung.com/nl/tv-accessories/wireless-keyboard-kbd1000/ voor de TV worden gebruikt die je niet eenvoudig kunt terugvinden op een PC toetsenbord. Ik ken de orginele Samsung toetsenborden niet genoeg (vind ze bovendien erg duur) en ik kan prima uit de voeten met het eerder genoemde toetsenbord "Rii i8 Mini wireless Keyboard". Ik gebruik hem met name bij de Webbrower App om zoekopdrachten in te vullen en de muispat die op het toetsenbord zit is ook erg handig. Nogmaals. het 1 en ander is afhankelijk van de software driver in de samsung TV. Het zou handig zijn als hiervoor de gangbare internationale standaarden worden gebruikt maar helaas wijkt bijnaa iedere leverancier hier van af om specifieke functies te kunnen ondersteunen wat overigens begrijpbaar is omdat dit de klant ten goede komt.
m.v.g. Johan Taal
op 08-06-2017 10:08 AM
op 08-06-2017 10:10 AM
Ja ik had een van logitech want die van Samsung zijn inderdaad heel duur.
Maar ga meteen kijken of deze wel werkt.
Ik wil juist een toetsenbord om zoekopdrachten in te kunnen vullen dus
Bedankt
Mvg demelza