Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Data Collectie

(Onderwerp aangemaakt op: 18-05-2018 09:27 PM)
353 Weergaven
GBoinck
Student
Opties

Waar kan ik vinden welke data Samsung over mijn tv-gebruik verzameld, zodra ik op de TV de internet verbinding activeer ? Of anders: is bij iemand bekend welke data Samsung van mij verzameld ?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @GBoinck,

goede vraag.

Wanneer iemand een Samsung account wilt aanmaken op een Samsung Smart TV, wordt de optie aangeboden om een account aan te maken middels zijn/haar Facebook account. Wanneer wordt ingelogd met het Facebook account, zal de TV enkel de voornaam, achternaam en geboortedatum opslaan zoals aangegeven op het desbetreffende profiel. Dit wordt gedaan om het Facebook account te verifiëren op de TV en om gegevens automatisch te laten invullen voor het nieuwe Samsung account. Deze gegevens worden enkel uitgewisseld tussen de Facebook server en de Smart TV, en niet tussen de Facebook server en Samsung server. De Smart TV en de Samsung server slaan de andere gegevens die op het Facebookprofiel van de gebruiker staan niet op.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @GBoinck,

goede vraag.

Wanneer iemand een Samsung account wilt aanmaken op een Samsung Smart TV, wordt de optie aangeboden om een account aan te maken middels zijn/haar Facebook account. Wanneer wordt ingelogd met het Facebook account, zal de TV enkel de voornaam, achternaam en geboortedatum opslaan zoals aangegeven op het desbetreffende profiel. Dit wordt gedaan om het Facebook account te verifiëren op de TV en om gegevens automatisch te laten invullen voor het nieuwe Samsung account. Deze gegevens worden enkel uitgewisseld tussen de Facebook server en de Smart TV, en niet tussen de Facebook server en Samsung server. De Smart TV en de Samsung server slaan de andere gegevens die op het Facebookprofiel van de gebruiker staan niet op.

rsz-846676
0 Likes
GBoinck
Student
Opties

Beste Bruce, dank voor je reactie.

Ik maak echter geen gebruik van Facebook en log daar dus ook niet mee in.

Inmiddels heb ik op de website van Samsung meer informatie gevonden over de gegevens die Samsung van mij wil verzamelen als ik de Smart functies gebruik. Die verzamelwoede vind ik echt onnodig en veel te ver gaan als Samsung gaat verzamelen wat ik aan teksten intoets, welke programma's ik bekijk en welke websites ik bezoek.

Daarom ga ik geen gebruik maken van de Smart functies van de TV. Jammer, het ziet er mooi uit, maar via een computer, die via HDMI op mijn TV aangesloten is, kan ik wel gewenste handelingen met de nodige privacy doen.

Gr. Gerard 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kan ik me voorstellen, Gerard.

In ieder geval veel plezier met de TV, en mocht je in de toekomst vragen hebben, weet je de Community te vinden. 

rsz-846676
0 Likes