op 27-03-2021 12:09 PM
Vanwege gehoorproleem ben ik aangewezen op een hoofdtelefoon. Ik wil ik gelijktijdig het tv geluid kunnen weergeven via Bluetooth earpods én de via de optische kabel aangesloten soundbar. Tot nu toe heb ik dat niet kunnen oplossen. Via het menu moet ik kiezen voor geluid via de tv of via optical of bluetooth. Wie heeft een oplossing? De Connectbox heeft een aux aansluiting, kan ik daar een Bluetooth adapter op aansluiten?
De onderdelen:
TV : QE55Q85R
Audio : Sonon playbar + 2x Play 1
Koptelefoon: JBL 225 TWS
Bij voorbaat dank voor je hulp
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-03-2021 06:13 PM
Het blijkt niet de oplossing. BT werk alleen icm TV geluid. Met optische verbonden Sonos niet. Ik zoek een andere oplossing, dank
op 27-03-2021 03:36 PM
op 29-03-2021 12:19 PM
op 29-03-2021 01:56 PM
Ben er nog druk mee. De tv gereset. BT oortelefoon gekoppeld en Multi-ingang ingeschakeld. Echter e.e.a. werkt niet. Zodra ik bij instelling ook BT selecteer wordt de optische verbinding verbroken en schakelt automatisch naar TV geluid.
Samsung heeft nog een lange weg te gaan naar het probleemloos aansluiten van BT. Op de telefoon kwestie van seconden... IK ben ICT'er best handig met e.e.a. , maar dit is tenenkrommend. Ik sukkel nog even verder. Moet lukken, uiteindelijk
op 29-03-2021 06:12 PM
Dag Dick,
Allereerst bedankt voor de tip. Dat bleek de oplossing, bijna. Earpods gekoppeld en toen multi uitgang aangezet. Wat onmogelijk blijkt is dat BT werkt i.c.m. Optische uitgang. Geluid staat staand op Optisch. Zodra de earpods worden geactiveerd wordt TV geluid automatisch ingeschakeld. Zet ik via instellingen het geluid van TV naar optisch, dan wordt BT uitgeschakeld. Ergo, het werkt alleen als je accepteert dat de Sonos playbar wordt uitgeschakeld en men gedwongen naar het TV geluid luistert.
op 29-03-2021 06:13 PM
Het blijkt niet de oplossing. BT werk alleen icm TV geluid. Met optische verbonden Sonos niet. Ik zoek een andere oplossing, dank