Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bewegingsdetector The Frame

(Onderwerp aangemaakt op: 29-11-2018 11:35 PM)
13580 Weergaven
EdwinVos
First Poster
Opties

De kunst-modus werkt niet juist. De eerste dagen na aankoop werkte het prima (na 15 minuten geen beweging gaat de TV automatisch op standby en als er beweging is komt het schilderij weer tot leven). Nu reageert de tv echter niet meer op beweging wat natuurlijk erg vervelend is. Is de sensor defect? Heb een instellingen gewijzigd voor zover ik weet.

0 Likes
14 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @EdwinVos,

Het zou mooi zijn als je volledige Model Code kunt doorgeven, maar die staat op een sticker achterop de tv.

De tv zit plat tegen de muur, dus dat gaat denk ik niet lukken. Misschien ergens opgeschreven.

Die code moet eindigen op XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Geef het nummer van het model ook maar door.

Zou je misschien de tv kunnen resetten bij Menu->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Anders de tv een poosje spanningsloos laten staan.

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
EdwinVos
First Poster
Opties

Het model is UE55LS03NASXXN

Ik heb de tv gereset en van spanning afgehaald, maar werkt nog steeds niet. Het schilderij gaat wel weg als er gedurende 15 minuten geen beweging is maar gaat niet meer automatisch aan als er beweging is.

Is dit een defect van de bewegingsdetector?

Edwin

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @EdwinVos, Edwin,

Aan de hand van de Model Code is de softwareversie de 1153.3.

Graag even checken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

De sensor hoeft niet per se defect te zijn, want dit kan meerder oorzaken hebben.

Ik weet niet of je SmartView op je telefoon heb staan. Anders even downloaden en installeren.

Hiermee kun je verschillende instellingen checken/wijzigen. De app kan op Android en iOS.

Uiteraard moet de tv in Art-mode staan.

Night-modus en Motion-modus mogen niet samen aanstaan anders werkt de detectie niet meer.

Dus de Night-modus uitschakelen. Sleep-modus moet geactiveerd zijn.

Verder kun je nog wat spelen met Motion Detection Sensitivity.

Bij het plaatsen van een extra Frame kan de sensor geblokkeerd worden.

Er is ook een mogelijkheid om remote mee te kijken.

Groet, Dick
0 Likes
JanW48
Apprentice
Opties

Beste Edwin, Dick,

Heeft de laatste tip nog wat opgeleverd?

Ik heb een frame 55" en ervaar hetzelfde probleem.

Wanneer in Art mode en geen beweging gedetecteerd wordt gaat hij uit evenals wanneer ik 's avonds alle lichten uitdoe.

Eenmaal in slaap, gaat hij ondanks bewegingen niet meer aan. Wel de volgende dag wanneer het weer licht geworden is.

Echt jammer dat ik dan toch weer tegen een lelijk zwart scherm zit te kijken.

Ik heb met smart view van alles geprobeerd met de instellingen zoals tijdsduur en sensitivity maar dit heeft niet geholpen.

Toestel is een UE55LS003ASXXN , s/n OAZV3SCK. I00090Z en in bezit sinds maart 2018.

Softwareversie T-KTMOCTV-2006T-KTMOCJP-2006

Graag zie ik een reactie.

Alvast bedankt

Jan.

s/n 0A2V3SCK

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JanW48,

De softwareversie die je doorgeeft (T-KTMOCTV-2006T-KTMOCJP-2006), is merkwaardig.

Dit zou versie 1260.6 moeten zijn. Even checken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Van @EdwinVos heb ik, zoals je ziet, geen antwoord teruggekregen of hij dit wil.

Als jij hiervan gebruik wilt maken, dan kan dit natuurlijk.

Klik op 1 van de namen van enkele Moderators en laat de volgende gegevens achter:

• Serienummer van de tv (zie sticker achterop) of bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
  • Je naam, tel. nr., e-mailadres en huisadres
  • De tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de TV
  • Evt. een kopie van de aankoopbon

Namen: @JoeriS, @BruceH, @Nick, @Tim Daarna kiezen voor 'EEN BERICHT VERZENDEN'

Dan kan dit ingepland worden..

Groet, Dick
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @JanW48! Gezien je software versie zou ik je eerst willen vragen een update uit te voeren. Zoals je hier kunt zien is de nieuwste versie 1260.6: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55LS003ASXXN/

Of je dit bestand naar een PC wilt downloaden en van daaruit openen/uitpakken naar een lege USB stick om daarmee de TV handmatig te updaten. Daarnaast zou ik je ook willen aanraden om in plaats van Smart View de all Samsung Smartthings te gebruiken. Daar heb je als het goed is (momenteel geen Frame hier om het voor je te testen) ook toegang tot de bewegingssensor via de app. 

Ik hoor graag of je hier verder mee komt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
JanW48
Apprentice
Opties
Beste Youri,
Heb de nieuwe softwareversie er op zitten en smartthings op de tablet geinstalleerd. 
Kan de frame foto’s selecteren maar zie geen mogelijkheid om bij de instellingen van de bewegingssensor en de tijdinstelling te komen. 
Zijn deze instellingen ook met de afstandsbediening te bereiken?

Het ziet er naar uit dat het met de bewegingssensor beter werkt na de software update.
Heb het nu een aantal dagen uitgetest en het werkt nog steeds een stuk beter.
Ik heb hem nu op "sleep after" 1 uur en motion detector sensitivity  op high.
Met mijn iPhone en smart view kan ik de instellingen aanpassen maar met het door jou voorgestelde Smart Things lukt me dat niet.
Groeten Jan.

0 Likes
JanW48
Apprentice
Opties

Beste Youri,

Nog geen reactie op mijn vorig antwoord gezien.

Bereiken van bewegingssensor nog niet gelukt met smart Things.

The Frame gaat uit zoals gewenst, bij geen beweging na ingestelde tijd of bij lichten uit.

Eenmaal uit gaat hij niet zelf meer aan wanneer er beweging is.

Dit is toch wel frustrerend!!

Graag een oplossing.

Nieuwe software heeft een dag of 2 de indruk gegeven dat het in orde was maar nu niet meer.

Groeten Jan.

0 Likes
JanW48
Apprentice
Opties

Beste Youri,

Nog geen reactie op mijn vorig antwoord gezien.

Bereiken van bewegingssensor nog niet gelukt met smart Things.

The Frame gaat uit zoals gewenst, bij geen beweging na ingestelde tijd of bij lichten uit.

Eenmaal uit gaat hij niet zelf meer aan wanneer er beweging is.

Dit is toch wel frustrerend!!

Graag een oplossing.

Nieuwe software heeft een dag of 2 de indruk gegeven dat het in orde was maar nu niet meer.

Groeten Jan.

0 Likes