op 12-02-2022 01:36 PM
Ik heb een UE40MU6120W met een Ziggo CI+ module. Een paar keer per maand verminderd het beeldkwaliteit. Het lijkt wel 720p of misschien wel slechter. Dit geldt alleen voor live tv. Netflix en andere apps hebben wel goed beeld. Ik moet steeds de tv opnieuw instellen om weer goed beeld te krijgen. Hoe voorkom ik dat het beeldkwaliteit niet verslechterd?
op 12-02-2022 01:44 PM
Goedemiddag @Jon991 ,
Slechte beeldkwaliteit hoeft niet per se aan de tv te liggen
Zeker niet als het alleen bij tv kijken gebeurt. Kan ook aan de uitzending liggen of het signaal.
Wat is de signaalsterkte? Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Signaalinformatie.
Zou je de CI+ module een keer opnieuw willen instellen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-opnieuw-instellen#/
op 12-02-2022 02:14 PM
Goedemiddag Dick,
De signaalsterkte is 100%.
Ik heb de CI+ module opnieuw ingesteld. Het beeld is nu goed, maar dat was het net ook al. Alleen soms is hij dat niet. Dan moet ik de tv opnieuw instellen. Ik weet niet of dit probleem in de tv zit of bij Ziggo.
op 12-02-2022 02:19 PM
Hoi @Jon991 ,
Wat bedoel je met "Dan moet ik de tv opnieuw instellen"?
Lijkt me duidelijk dat het ergens bij Ziggo ligt. De rest doet het goed.
Het is alleen lastig om je vinger erachter te krijgen, omdat het zo random voorkomt
Houd anders even in de gaten bij welke zenders dit gebeurt..
op 12-02-2022 02:27 PM
Hoi,
’Dan’ als in dat de tv slechte beeldkwaliteit heeft. Als ik de tv opnieuw instel dan heeft hij weer de normale beeldkwaliteit. Ik zal de volgende keer als hij weer slecht beeld heeft kijken wat de signaalsterkte is en wat er daarvoor misschien is gebeurd dat dit beeld veroorzaakt.
Bedankt alvast voor het meedenken!
op 12-02-2022 02:36 PM
Hoi @Jon991 ,
Geen dank! Eigenlijk bedoel ik wat je bedoelt met het opnieuw instellen. Resetten?
Houd ons even op de hoogte.
Fijn weekend!