op 12-01-2017 08:55 PM
Hallo,
ik heb mijn tv ue50ku6020 aangesloten via kabel en internet loopt prima. Test geeft prima verbinding aan. Ook tijdens installeren de wifi aangesloten en ook deze werkt prima.
Echter...... na verloop van tijd kom ik er achter, geen melding op het scherm, dat er geen verbinding meer is metinternet. vaak omdat iemand Netflix wil kijken. Kabel is aangesloten via een sitecom switch. Andere aparatuur die ook op de switch zitten werken gewoon. Nu is het ook niet dat bij het verlies van internet via de kabel de tv automatisch doorschakelt naar Wifi.
Dus Ziggo modem, bekalbeld naar switch, switch naar TV, MediaBOX Horizon en PS.
Wie heeft er een oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-02-2017 06:24 PM
op 17-01-2017 12:19 PM
op 30-01-2017 02:03 PM
op 05-02-2017 07:13 PM
Hallo Gaus en moderators.
Ik heb sinds nov 2016 een nieuwe samsung UE43KU6400SXXN
Alle instellingen gemakkelijk ingesteld. Ik moet kiezen of wifi of bekabeld internet. Allebij tegelijk kan niet. Bekabelde verbinding heeft het prima gedaan tot begin dit jaar.
Echter ik heb sinds enkele weken een error. De internet verbinding via de kabel stopt er mee. Ik krijg een melding boven in het scherm. "Netwerkverbinding verbroken" ik krijg dan de optie om naar netwerkoplossingen te gaan om de verbinding te herstellen. Dit lukt dan niet. Ik kan alleen voor wifi kiezen om weer verbinding met internet te krijgen.
Alle andere apparaten in huis zijn goed verbonden. Alleen de tv kan via de kabel geen verbinding maken met de router en dus het internet.
Zolang ik met wifi aan de router zit heb ik internetverbinding. ik krijg dan toch steeds de error in het beeld en verzoek om naar netwerkinstellingen te gaan.
Ik heb al veel aangepast en geprobeerd. Wat kan ik aanpassen? DNS als aangepast. Andere kabel. Static IP adres etc.
Het vreemde is dat ik eerst via de kabel wel een goede stabiele verbinding had.
wie heeft een oplossing?
op 13-02-2017 03:57 PM
Hoi Stijn,
Wat gek! Op welke momenten verschijnt deze melding? Kun je de SmartHub helemaal niet openen? Welke firmwareversie staat er op de tv? De meest recente versie is 1160.6.
Kun je anders even de kabel in een ander poortje van de modem aansluiten om te zien of dat effect heeft?
op 17-02-2017 09:56 AM
op 25-02-2017 06:24 PM
op 28-02-2017 03:33 PM - laatst bewerkt op 06-03-2017 09:58 AM door Lot