Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps resetten (The Frame)

(Onderwerp aangemaakt op: 08-10-2020 01:36 PM)
3096 Weergaven
StefGoedhart
Apprentice
Opties

Onlangs een 43 inch The Frame gekocht. Fantastisch, maar:

Ik heb al meerdere malen lopen klooien met instellingen & omdat Apps vastlopen. Nu is de NPO app niet meer op te starten. Ik heb de NPO app verwijderd en wilde deze opnieuw installeren. Helaas, het beeld was en is volledig zwart zonder dat er iets gebeuren gaat.

Één keer eerder heb ik via “Instellingen > Ondersteuning > Apparaatonderhoud > Zelfdiagnose “ een aantal dingen weten te herstellen, maar nu krijg ik te zien dat “Apparaatonderhoud” niet meer aanklikbaar is: “Deze functie is niet beschikbaar”.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Moet ik ergens anders iets aan / uit zetten?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @StefGoedhart , Stef,

Is de volledige Model Code van de tv QE43LS03TASXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Dat zal moeilijk gaan, want de tv hangt natuurlijk tegen de wand 😉. Misschien op het aankoopbewijs?
Is de huidige softwareversie van de tv de 1402.6? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Welke apps behalve NPO lopen nog meer vast? De NPO app kan ik me voorstellen, want deze app heeft continu problemen.

Zie: https://allestoringen.nl/storing/npo/. Als er een menu optie greyed out is, dan kun je dit soms oplossen door de tv even spanningsloos te zetten.

Ook kun je de Bron even tijdelijk op Live tv zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @StefGoedhart , Stef,

Is de volledige Model Code van de tv QE43LS03TASXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Dat zal moeilijk gaan, want de tv hangt natuurlijk tegen de wand 😉. Misschien op het aankoopbewijs?
Is de huidige softwareversie van de tv de 1402.6? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Welke apps behalve NPO lopen nog meer vast? De NPO app kan ik me voorstellen, want deze app heeft continu problemen.

Zie: https://allestoringen.nl/storing/npo/. Als er een menu optie greyed out is, dan kun je dit soms oplossen door de tv even spanningsloos te zetten.

Ook kun je de Bron even tijdelijk op Live tv zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
StefGoedhart
Apprentice
Opties

Model nr is correct, software niet: 1304.0.

updaten? Tips hoe ik dat handig doe?

(thanks voor je uitgebreide antwoord!)

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @StefGoedhart , Stef,

Geen dank! De 1402.6 is net uit. Het updaten zal via de tv waarschijnlijk nog niet lukken.

Dit kan ook via USB. Als je tenminste in het menu kunt komen. Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/be/support/model/QE43LS03TASXXN/

Zorg wel dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC->T-NKMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.

Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.

Was het nog gelukt om het greyed out item weer werkend te krijgen?

Groet, Dick
0 Likes
StefGoedhart
Apprentice
Opties

Dat updaten klinkt wel intens 😄. Zal dat later eens bekijken. Ik heb de stroom er afgehaald en de NPO app doet het weer! Top man!

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @StefGoedhart , Stef,

Bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het weer werkt. De 1402.6 zou ik maar even met rust laten.

Deze komt vanzelf wel op de server, zodat je em via de tv aangeboden krijgt.

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond!

Groet, Dick
0 Likes