op 28-04-2019 11:15 PM
Ben sinds een week in het bezit van een nieuwe Samsung Galaxy Tab S5e Wi-Fi 4/64.
Vanaf het begin heeft het moeite om verbinding te maken met mijn huis Wi-Fi en dan vooral de 5GHz netwerk.
Vaak vind hij het niet of als er verbinding is dan is bereik minimaal en wordt vaak verbinding verbroken.
Je zou je kunnen afvragen of het niet gewoon aan mijn Wi-Fi router ligt waren het niet dat ik ook een Galaxy S9 heb die ook op de 5GHz netwerk zit en altijd vol bereik heeft en de verbinding wordt nooit verbroken.
Mag toch voor het geld wel toch wel verwachten dat het een stabiele Wi-Fi verbinding heeft.
Herkend iemand dit probleem?
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
op 30-04-2019 01:49 PM
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ervaar je dit alleen op je eigen netwerk? Als je bijvoorbeeld een hotspot maakt met je toestel, kan hij daar dan wel mee verbinden?
01-05-2019 07:47 PM - bewerkt 01-05-2019 08:05 PM
Beste Bruce,
Ook ik ervaar slechte wifi ontvangst met mijn S5e. Geregeld komt het ook voor dat de wifi-verbinding volledig wegvalt. Terwijl mijn S9 en mijn OnePlus 5T op nog geen halve meter verder, nog volle bak signaal hebben. Het wordt ook erger wanneer je het apparaat in landscape vasthebt met twee handen. Je ziet het signaal minder worden (rechtsboven in bij de batterijstatus).
Ik ben aan het testen geslagen met mijn oude Galaxy Tab S (sm-t800) en de nieuwe S5e. Met de app 'Wifiman' van UBNT heb ik de signaalsterkte vergeleken tussen deze twee in dBm.
In het meest optimale geval zit er ongeveer 5 tot 8 dBm verschil tussen de apparaten in het nadeel van de S5e. Tot in het meest ongunstige geval 18 tot 23 dBm in het nadeel van de S5e. Bij het teruglopen van de signaalsterkte zie je de S5e snel terugvallen in verbindingssnelheid. Dit zijn de resultaten met zicht op het access point met ongeveer 2,5 tot 4m afstand tot deze.
Wat daarnaast opvalt is dat mijn oude tablet 867Mbps snelheid haalt op 5ghz en de S5e niet meer dan 433Mbps. De Snapdragon 670 in deze tablet zou ook 867Mbps moeten kunnen volgens de specificaties.
Terwijl ik dit post, zie ik ook onderstaand artikel voorbijkomen op Tweakers.net.
https://tweakers.net/nieuws/152280/samsung-galaxy-tab-s5e-heeft-ontwerpfout-waardoor-wifi-signaal-ka...
Is hier wellicht meer aan de hand?
Met vriendelijke groet,
Glenn
op 02-05-2019 12:43 PM
op 03-05-2019 10:01 AM
Wij nemen het momenteel in onderzoek. Graag verneem ik of het anders positioneren van de hand inderdaad verschil maakt.
Ten allen tijde kun je wanneer je het probleem ervaart of kunt reproduceren dit aangeven via een Samsung Members error report met loggegevens.
Dan kunnen ze ontwikkelaars hier dieper induiken.
op 05-05-2019 11:23 AM
op 05-05-2019 11:25 AM
op 06-05-2019 11:02 AM
op 06-05-2019 07:36 PM
Ik constateer hetzelfde. Linkerhand zorgt voor een veel zwakker signaal. Nog even voor de duidelijkheid, wanneer de camera's van de tablet aan de zijde van de linkerhand zitten. Zo houd ik hem vast in verband met het originele book cover.
op 20-05-2019 08:52 PM