op 05-06-2017 06:22 PM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:01 PM door RobertS
Hey,
Ik vroeg me af welke videospeler jullie gebruiken danwel kunnen aanraden.
Doorgaans wil ik .mkv-bestanden afspelen, alleen lijken die vaak geleverd te worden met een audiocodec - AC3? - waar de standaard videospeler geen raad mee weet.
Kan iemand een videospeler aanraden die overweg kan met materiaal van hoge/zware kwaliteit?
Alvast bedankt.
Groet :robothappy:
op 05-06-2017 07:31 PM
Ikzef heb goede ervaringen met VLC for Android en werkt ook al jaren met de versie voor de pc.
VLC heeft vrij uitgebreide ondersteuning voor allerlei formaten, ook op audio gebied.
op 06-06-2017 11:30 AM
op 07-06-2017 05:24 PM
Bedankt voor de suggestie!
Op de PC geniet VLC ook mijn voorkeur :robotvery-happy:
Op de S8+ lijkt VLC in de eerste instantie goed te werken, totdat ik begin door te spoelen of op een andere manier iets wil doen :robottongue: Hierbij moet ik wel vermelden dat het om (zware?) .mkv bestanden gaat, op die bestanden na werkt hij goed!
op 07-06-2017 05:29 PM
Bedankt voor de reactie!
In alle eerlijkheid weet ik niet zeker of er inderdaad een meerwaarde is van .mkv-filmpjes :robotlol:
Over de jaren heen heb ik mijzelf waarschijnlijk wijsgemaakt dat een zwaarder bestand automatisch beter is. Nu leef ik in de illusie dat ik zelfs minieme verschillen zie :robotvery-happy:
Puur uit nieuwsgierigheid: zie jij het nut van .mkv niet in omdat het (eventuele) verschil in kwaliteit jou persoonlijk niet zoveel uitmaakt, of zie je het nut er niet van in omdat onze toestellen toch niet het maximale uit die .mkv bestanden weten te halen? Wellicht zit er een technisch verhaal achter waar ik het een en ander van kan opsteken!
op 07-06-2017 11:19 PM
op 08-06-2017 02:33 AM