op 11-08-2020 09:29 AM - laatst bewerkt op 17-08-2020 11:11 AM door BruceH
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hallo, mijn tablet tab s3 blijft vastlopen. Ik heb uiteindelijk een harde reset gedaan met de toetsencombinatie. De factory reset lijkt goed te zijn gegaan. Na de reboot kom ik op het begin scherm "aan de slag". Ik kom dan tot het scherm "updates zoeken" en daar loopt hij weer vast. Als ik uiteindelijk maar via de toetsencombinatie opnieuw opstart, kom ik tot het startscherm " aan de slag". Daar reageert hij niet op het touchscreen of hij is al weer vastgelopen. Zelfs als ik de kans krijg de s3 uit te zetten, dan loopt hij vast tijdens het uitzetten. Wat is er aan de hand en is het het waard mijn tablet voor reparatie aan te bieden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 15-08-2020 11:43 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dank je wel voor je reactie. Aangezien de reparatie buiten de garantie valt, ben ik bang dat de kosten te hoog worden. Ik heb daarom maar besloten om zelf een poging te wagen. Ik heb de glazen achterkant verwijderd met een fohn en een oud bankpasje. Ik heb een nieuwe originele batterij gekocht bij gsmbatterij.nl en deze gemonteerd. Ik heb het tablet geprobeerd met de nieuwste firmware, maar hij bleef vastlopen tijdens het startproces. Toen ben ik op zoek gegaan naar de oreo firmware android 8 (T820XXU3BSD1). Ik heb deze met Odin geflashed en het tablet werkt weer. Tot nu toe nog geen vastloper meer gehad. Ik heb de automatische updates op handmatig gezet. Nu krijg wel af en toe een melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar ik denk dat ik maar bij android 8 blijf.
op 12-08-2020 09:51 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @Rob708,
Welkom op de Community.
Goed dat je al een reset hebt geprobeerd! Als het hiermee niet wilt lukken, kun je ermee langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van de Ophaalservice. Ik durf niet te zeggen wat er defect is, en wellicht kunnen onze monteurs het oplossen door de firmware opnieuw te flashen.
Of het het waard is, kun je het beste zelf bepalen. Mocht je liever kijken naar een nieuwe tablet tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privébericht sturen! 👍
op 12-08-2020 10:29 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo BruceH, dankjewel voor je reactie. Ik heb de firmware al opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf hetzelfde probleem houden. De instellingen die je moet doen na installatie kan ik niet afronden omdat het tablet tijdens dit proces al weer vastloopt of vanzelf opnieuw opstart. Ik heb nu het vermoeden dat de batterij de oorzaak is van het probleem. Gebruikt het tablet alleen stroom van de batterij, ook als hij aan de lader zit? Ik zou toch verwachten dat ik de instellingen moet kunnen voltooien met het tablet aan de lader.
Een servicepunt bezoeken is voor mij geen optie, omdat ik die te ver bij mij vandaan zitten. Ik woon in Hoogezand, dan ben ik minstens 4 uur aan reistijd kwijt. Wanneer ik gebruik maak van de ophaalservice, dit is niet gratis neem ik aan, dan wil ik wel weten waar ik rekening mee moet houden qua kosten.
op 12-08-2020 10:36 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Buiten de fabrieksgarantie zijn er wel kosten aan verbonden voor het gebruik van de Ophaalservice. De transportkosten vind je zodra je een datum en tijdstip selecteert: https://bit.ly/2jwV3SJ
Daar komen ook de kosten bij voor de reparatie, hoe hoog die zullen uitvallen durf ik niet te zeggen. Mocht je liever kijken naar een nieuwe tablet tegen een gereduceerde prijs, dan mag je mij een privébericht sturen 😉
op 15-08-2020 11:43 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dank je wel voor je reactie. Aangezien de reparatie buiten de garantie valt, ben ik bang dat de kosten te hoog worden. Ik heb daarom maar besloten om zelf een poging te wagen. Ik heb de glazen achterkant verwijderd met een fohn en een oud bankpasje. Ik heb een nieuwe originele batterij gekocht bij gsmbatterij.nl en deze gemonteerd. Ik heb het tablet geprobeerd met de nieuwste firmware, maar hij bleef vastlopen tijdens het startproces. Toen ben ik op zoek gegaan naar de oreo firmware android 8 (T820XXU3BSD1). Ik heb deze met Odin geflashed en het tablet werkt weer. Tot nu toe nog geen vastloper meer gehad. Ik heb de automatische updates op handmatig gezet. Nu krijg wel af en toe een melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar ik denk dat ik maar bij android 8 blijf.
op 16-08-2020 01:26 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 17-08-2020 11:10 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer