Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tab a 10.1 SM-T510 - Vindt geen Wi-Fi netwerken

(Onderwerp aangemaakt op: 07-09-2020 12:33 AM)
4665 Weergaven
weka1
Explorer
Opties

Als ik mijn tablet inschakel geeft hij geen internet verbinding aan terwijl deze wel aan staat. Als je bij de instellingen kijkt staat er geen enkele WiFi verbinding. Deze komen weer tevoorschijn als de WiFi uit en weer aangezet wordt. Is hier een oplossing voor?

30 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Bert15,

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.

rsz-846676
0 Likes
Bert15
Student
Opties

Dank. Ga ik proberen of dit helpt.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright, ik hoor het graag! 👍

rsz-846676
0 Likes
Bert15
Student
Opties

Helaas, blijkt het probleem niet definitief op te lossen. Ik ga nu terug naar de 2,4G band en zien of het dan wegblijft.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Bert,

Hoe gaat het met de 2.4GHz? Vind jouw tablet het netwerk dan wel?

rsz-846676
0 Likes
Bert15
Student
Opties

Hallo Bruce, nu vandaag hetzelfde probleem op 2,4 G. De tablet maakte niet automatisch verbinding met het standaard netwerk na het aanzetten. Tablet is 1,5 jaar oud en eerder dit probleem niet gehad.  Enig idee wat ik nog zou kunnen proberen. Anders insturen ter reparatie ?

Groet, Bert

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je de netwerkinstellingen al hebt gereset, kun je de tablet nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Mocht dit ook niet helpen, dan raad ik je inderdaad aan om de tablet na te laten kijken bij een servicepunt van ons of gebruik te maken van de Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
Bert15
Student
Opties

Bedankt. Ga ik doen.

Groet, Bert

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright, laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes
Bert15
Student
Opties

Hallo Bruce,

Op de Tab is begin november een softwareupdate geïnstalleerd en daarmee lijkt het probleem opgelost. Ik heb eerst de 2,4G en nu de 5G ingesteld en beide functioneren naar tevredenheid. 

Op de Samsung A3 mobiel was al eerder een softwareupdate geïnstalleerd. Kan niet meer herleiden wanneer hier zich de laatste keer dit probleem heeft voorgedaan maar op dit apparaat gaat de wissel G4/WiFi ook weer goed.

Kortom, een softwareprobleem naar het zich laat aanzien.

Groet, Bert

0 Likes