Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SD-kaart als "adoptable storage mode" op Tab S3

(Onderwerp aangemaakt op: 10-07-2018 11:13 AM)
493 Weergaven
DannyMolenkamp
First Poster
Opties

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Samsung Tab S3 (Wifi+4G) en zou graag mijn SD-kaart van 128GB willen gebruiken als "adoptable storage" in plaats van external storage.

Nu weet ik dat dit mogelijk is op Android 8.x maar het lijkt mij niet om de SD-kaart te formatteren op deze wijze.

Wellicht doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd? Ik heb op internet diverse berichten gevonden dat het kan middels een custom rom of recovery maar ik wil mijn tablet graag origineel houden met de originele software :-).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik effectiever mijn opslag kan gebruiken.

Gr,
Danny

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Danny,

Adoptable storage wordt niet ondersteund. De gedachte hierachter is dat als de SD kaart vervangen wordt, bijvoorbeeld omdat deze kapot gaat, of als de SD kaart fouten gaat creëeren, een groot deel van de interne opslag als verloren beschouwd kan worden en vaak alleen een fabrieksreset nog werkt. Dit zie ik regelmatig voorbij komen bij een niet nader te noemen merk dat adoptable storage wel aan heeft gezet, dus dit is een reëel risico.

Enkele custom ROM's ondersteunen dit inderdaad wel, maar hier kleven grote risico's en nadelen aan, bijvoorbeeld qua garantie en met het gebruik maken van systeemapps. Dat kan ik je dus niet aanraden.

Als je meer ruimte nodig hebt, kun je ook gebruik maken van Cloud-oplossingen. Google Foto's is een goede voor je foto's en Samsungtoestellen komen met een actie waarbij je 2 jaar lang gratis 100GB aan OneDrive opslag krijgt. Ook is er natuurlijk de Samsung Cloud die je via de app Mijn Bestanden kunt benaderen.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 Antwoord
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Danny,

Adoptable storage wordt niet ondersteund. De gedachte hierachter is dat als de SD kaart vervangen wordt, bijvoorbeeld omdat deze kapot gaat, of als de SD kaart fouten gaat creëeren, een groot deel van de interne opslag als verloren beschouwd kan worden en vaak alleen een fabrieksreset nog werkt. Dit zie ik regelmatig voorbij komen bij een niet nader te noemen merk dat adoptable storage wel aan heeft gezet, dus dit is een reëel risico.

Enkele custom ROM's ondersteunen dit inderdaad wel, maar hier kleven grote risico's en nadelen aan, bijvoorbeeld qua garantie en met het gebruik maken van systeemapps. Dat kan ik je dus niet aanraden.

Als je meer ruimte nodig hebt, kun je ook gebruik maken van Cloud-oplossingen. Google Foto's is een goede voor je foto's en Samsungtoestellen komen met een actie waarbij je 2 jaar lang gratis 100GB aan OneDrive opslag krijgt. Ook is er natuurlijk de Samsung Cloud die je via de app Mijn Bestanden kunt benaderen.

kevin-sig