Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Qwerty azerty

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2026 02:59 PM)
162 Weergaven
TonyLoS10
Student
Opties
Hoewel mijn toetsenbord zowel voor het Samsung toetsenbord als het fysiek toetsenbord (samsung origineel accesoire) is ingesteld op 'België azerty' En het een 'belgisch' toetsenbord is.. blijft het halsstarrig op qwerty. Ik krijg overal te lezen.. kijk in de handleiding.. maar in de handleiding vind ik persoonlijk niks terug daarover. Behalve de instellingen die ik hiervoor beschreven heb.. 
Als ik de tablet heropstart komt er een pop-up om de taal in te stellen.. wat ik dan telkens doe (voor het fysiek toetsenbord)
4 Antwoorden
Ayhan-75
Explorer
Opties
Even aan de onderkant van het toetsenbord kijken. Zie je daar een wereldbol? Als je meer dan Nederlands hebt ingesteld, kun je via het wereldbolicoontje op de spatiebalk zien welke taal je hebt. Daar moet je zien dat het Nederlands is. Als dat niet lukt, moet je bij het toetsenbord kiezen voor "België Nederlands". Als u Nederland Nederlands kiest, dan zal misschien qwerty ingesteld zijn.
0 Likes
TonyLoS10
Student
Opties
Beste, geen wereldbol te zien. Het is nog grappiger... als ik Engels (belgisch) selecteer.. dan staat het wel in azerty.. doe ik Nederlands (Belgisch) dan is het qwerty..
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @TonyLoS10,

Bedankt voor jouw reactie. Kan je ook controleren of het op Frans AZERTY wel werkt?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
ayrtonvh
Samsung Members Star ★
Opties

Dag TonyLoS10,

Spjitig te horen dat je dit voor hebt.  Maar je kan dit zeker oplossen. Heb een paar tips die je kan gebruiken om dit op te lossen.

Ga naar instellingen 

1. Kies Algemeen beheer
  2. Open Toetsenbordinstellingen
  3. Tik op Fysiek toetsenbord
  4. Selecteer je Samsung Keyboard Cover
  5. Zet alle actieve talen op Belgisch (AZERTY)
  • Soms staat er naast “Samsung Keyboard” nog een tweede taal die op QWERTY staat
  • Die moet je ook op AZERTY zetten of uitschakelen

Nog een extra tip

Schakel tijdelijk alle andere toetsenbordtalen uit

Koppel het toetsenbord los en klik het opnieuw vast

Herstart de tablet nadat je de juiste indeling hebt gekozen

wat je ook moet nakijken is of je software van je tablet volledig up to date is want dit kan soms ook een probleem geven.

Als dit niet helpt zou ik een soft reset doen van je tablet.

Dit kan je doen door geluid omlaag en aan en uit knop ingedrukt houden tot je het samsung logo ziet verschijnen en laat je los. Soms is dit iets software matig waar een foutje in zit.

Mvg Ayrton 

0 Likes