Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

inlogscherm TAB A

(Onderwerp aangemaakt op: 28-10-2020 04:25 PM)
1910 Weergaven
Zeiler32
First Poster
Opties

als ik de Tab A aanzet moet ik als eerste omhoog vegen om in het inlogscherm te komen. vervolgens zie ik dan het invulveld voor wachtwoord, maar na enkele seconden verdwijnt dat weer en moet ik opnieuw omhoog vegen. dat is erg lastig. hoe kan ik de tijd alvorens het wachtwoord in te voeren verlengen?

en om het wachtwoord in te voeren verschijnt er een toetsenbord met kleine letters. ik heb al via instellingen het toetsenbord aangepast, maar dat werkt niet bij het inlogscherm.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als je in de instellingen zoekt naar Lettertype, kun je de tekstgrootte hier aanpassen. Bij Taal en invoer -> Grootte toetsenbordlettertype, kun je ook de grootte van de tekens in het toetsenbord aanpassen 👍

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Instellingen > Display > timeout. Weet niet of dat ook op het vergrendelscherm geld. Maar waarom is dat lastig? Je zet het scherm aan, veegt omhoog en toets de code in? Als je hem niet wilt gebruiken dan moet je hem toch ook niet aanzetten en omhoog vegen? Kan je niet beter voor een pincode kiezen i.p.v. een wachtwoord? Dan heb je alleen cijfers in beeld, lijkt me duidelijker.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Ik gebruik de tablet op een zeegaand zeilschip, in een vaste waterdichte behuizing. als ik de startknop aan de zijkant bedien heb ik te weinig tijd om de deksel dicht te doen. na enkele seconden is het invoerveld zwart en komt alleen weer terug als ik op de knop aan de zijkant druk. dat is dus erg lastig. op mijn oudere SM-T310 heb ik veel meer tijd om op te starten. op een slingerend schip heb ik die tijd nodig.

0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

geen oplossing!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als ik het goed begrijp heb je meer tijd nodig om je pincode of wachtwoord in te voeren? En kun je die knop simpelweg niet indrukken als 'ie in de behuizing zit? 

Het is niet mogelijk om de duur van dit scherm te verlengen. Maar je kunt bijvoorbeeld instellen dat de tablet niet vergrendeld als hij verbonden is met een Bluetooth apparaat om maar iets als voorbeeld te geven. Zoals een Bluetooth speaker elders in de boot. Dan ben je hier in ieder geval van af.

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Bruce, ja je aanname klopt.

ik gebruik als gps een bluetooth gps omdat die preciezer is dan de interne gps van de tablet, dus je voorstel is zeker een stap vooruit.  ik heb geen voeding naar de waterdichte opstelling aan boord en op langere trajecten is de batterij van de tablet ontoereikend. op open water komt de navigatie niet zo precies en juist daar maak ik lange trajecten.  als ik de blue tooth dan gedurende de hele tocht aanzet heb ik wel batterij verlies. als ik de tablet later op de tocht, bv als ik land nader, pas aanzet en er zeegang is, ontstaat dus het probleem wat ik eerder beschreef. hoe kan ik het batterij verlies zo laag mogelijk houden als de bluetooth aan staat. zodanig dat ik aanpassingen later op de tocht kan doen op het scherm en niet bij de knoppen aan de zijkant hoef te komen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Misschien is het dan toch handiger op simpelweg de vergrendeling uit te schakelen als je op zee bent?

Met Smart Lock kun je ervoor zorgen dat de tablet ontgrendeld blijft als hij gekoppeld, maar als Bluetooth is ingeschakeld, zal het batterijverbruik wel wat toenemen.

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Ik zal beide mogelijkheden uitproberen en in de praktijk meten wat de minste batterijcapaciteit vraagt.

de mogelijkheid om via Smartlock de vergrendeling uit te schakelen zal ik wel vinden op het apparaat.

maar hoe ik de vergrendeling helemaal kan uitschakelen heb ik nog niet ontdekt. dat lijkt me wel een goede optie, want op zee zal de tablet niet gauw gestolen worden, want ik vaar vnl op de Oostzee in Scandinavië en daar heb ik nog niet gehoord van zeerovers.

Hoe schakel ik die vergrendeling helemaal uit?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat lijkt mij ook niet 😜

Bij Instellingen -> Vergrendelscherm -> Type schermvergrendeling -> Kun je het uitschakelen. 

Mocht je dan weer thuis zijn, kun je ervoor kiezen om de vergrendeling weer in te schakelen.

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Ik heb het uitgeprobeerd en het lijkt me een acceptabele oplossing.

rest nog de vraag uit mijn eerste post of het toetsenbord grotere toetsen met groter letters en cijfers gemaakt kan worden. Ik kan wel de grootte van het hele toetsenboord veld aanpassen, maar toetsen en cijfers/letters daarin blijven erg klein. Op het inlogscherm kan ik het toetsenbord helemaal niet aanpassen?

0 Likes