Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Tab A, SM-T580: zwart scherm, wel geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2017 02:08 PM)
40074 Weergaven
JohanK1
Apprentice
Opties

Mijn dochter van 9 heeft een SM-T580 waar het scherm plotseling van zwart werd. Ik probeerde via power-volume knop combinaties te herstarten, maar hij deed helemaal niets.
Daarna deed ik de stroom (via de meegeleverde usb kabel+adapter) erop en toen hoorde ik geluid dat hij stroom kreeg. Bij afkoppelen ook weer geluid. Als ik de volume omhoog of omlaag doe hoor ik ook wat geluid.

Ik dacht aan de ophaalservice (http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1111317) maar ik kan de daar vermelde voorbereidingsstappen niet doen.
Ik dacht via SideSync de tablet over te kunnen nemen, maar helaas werkt dat niet (ook niet als de tablet direct aan mijn computer koppel).

Het probleem is nu, hoe los ik dit op? Zijn er andere manieren om de tablet (een ander?) scherm te laten gebruiken? Via een bijzondere HDMI kabel of zo?

Alvast bedankt voor alle hulp!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JohanK1
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Bedankt voor je bericht en excuses voor mijn late reactie, ik had het bericht dat ik een reply had gekregen op mijn vraag niet gezien.

Niets heeft gewerkt, we hebben het uiteindelijk "opgelost" door de tablet terug te sturen voor een refund (viel nog binnen de garantie), en een nieuwe gekocht.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JohanK1,

welkom op de Community!

Balen dat het niet is gelukt met de knoppencombinatie. Had je de volume - en de power knop ingedrukt gehouden, en toen gebeurde er dus niks?

De Tab A ondersteund geen MHL, dus het is niet mogelijk om hem via een HDMI kabel te verbinden. Als het scherm niet aangaat wordt het sowieso lastig.

Je kan nog proberen om in het bootmenu te komen door de tablet uit te schakelen en vervolgens de power, volume + en de homeknop ingedrukt te houden, als je daar in komt, kun je kiezen voor wipe data /factory reset. Houdt er rekening mee dat dan wel alles wordt verwijderd van het toestel.

rsz-846676
AlbertB242
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hoes gesloten en tablet gaat netjes uit. Hoes weer open en nooit meer aan te krijgen. Geen enkele reset, warm of koud of veilige modes werkt. Tablet is pas anderhalve maand oud.

Ben benieuwd of jouw probleem al opgelost is

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @AlbertB242,

ik heb niets meer vernomen van Johan. Als ik het goed begrijp, zodra je de cover sluit, kun je niets meer met de Tab? Hoe gaat dat in de veilige modus

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
JohanK1
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Bedankt voor je bericht en excuses voor mijn late reactie, ik had het bericht dat ik een reply had gekregen op mijn vraag niet gezien.

Niets heeft gewerkt, we hebben het uiteindelijk "opgelost" door de tablet terug te sturen voor een refund (viel nog binnen de garantie), en een nieuwe gekocht.

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat dat nog mogelijk was.

Nog veel plezier ermee!

rsz-846676
0 Likes
AlbertB242
First Poster
Opties

Het scherm blijft zwart. Alleen als je de volume knop bediend hoe je een piep. Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en die hebben hem ingenomen. Wordt ter reparatie aangeboden bij Samsung. Ik heb daar geen fijn gevoel over. Binnen 6 weken defect. Eigenlijk zou dit gewoon omgeruild moeten worden voor een nieuwe. Maar de termijn voor het onruilen is 14 dagen. Uit oogpunt van de fabrikant begrijp ik dit maar als consument is dit erg frustrerend. De termijn voor reparatie is max 17 dagen. Dat is wel hoopgevend, je hoeft tenminste geen maanden te wachten op de reparatie of een nieuwe. 

Het is dus even afwachten, maar ben niet blij (op dit moment)

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @AlbertB242,

weet je waar zij hem hebben aangeboden ter reparatie? Bij ons duurt het meestal rond de 3 werkdagen. Inderdaad jammer dat omruilen geen optie is, maar dat is vaak lastig buiten de 14 dagen termijn.

Ik hoor graag of het met de reparatie is opgelost!

rsz-846676
0 Likes
AlbertB242
First Poster
Opties

De tablet is via de winkel (BCC) naar Samsung gestuurd. Daar kreeg ik de mededeling dat dit max. 17dagen mag duren. Ik wacht geduldig af. Als ik wat hoor of weet zal ik dit zeker meden.

Mvrgr Albert

0 Likes
Lode2
First Poster
Opties

Bij mij is het ook van dat. Ik hoor af en toe een geluid, maar ik zie geen beeld...

Ondertussen al andere manieren om dit op te lossen dan terugsturen? Ik probeerde al met de combinatie van powerknop en volumeknop en homeknop.

0 Likes