op 08-01-2023 11:10 AM
Als hobby-gitarist maak ik af en toe een clipje voor YouTube. Ik plaats mijn S5 e op een statief en zet mezelf voor een "green screen" , start de backing track en speel het nummer. Bij het bekijken van de opname merk ik constante verandering van de belichting : wisseling klaar/donker net alsof er regelmatig wolken voor de zon komen !? Ik dacht dat dit evt. te maken kon hebben met de autofocus (ik speel dus niet 'statisch' en beweeg toch enigszins wat naar voor en achter), doch ondanks tips op het internet vind ik deze instelling nergens onder 'instellingen', laat staan hoe ik die AF kan uitzetten bij de video-opnames !? Kan het misschien toch nog met iets anders te maken hebben ? Alle hulp is meer dan welkom want dit is wel een heel vervelend issue. Hartelijk dank bij voorbaat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-01-2023 02:06 PM
op 08-01-2023 02:06 PM
op 13-01-2023 12:45 PM
Goeie middag Patrick,
vooreerst bedankt voor jouw reactie. Ik had al een antwoord gepost via mijn 2de tablet doch lees pas dat dit niet doorgegaan is.
Aan de belichting heb ik toch mijn twijfels omdat ik steeds opnames (nou ja..) verricht in de veranda achteraan waar licht en zon volop kunnen binnenkomen. Het is enkel bij een 'beweging' dat de intensiteit wisselt, wat vervelend zichtbaar is op de video. Daarom dacht ik aan autofocus, doch in tegenstelling tot wat ik lees op het internet èn de handleiding moet die toch in- of uitgezet kunnen worden. Deze tablet kocht ik in de Carrefour en daar konden ze me aan de klantenbalie ook niet helpen.
Het zal dus allicht een laat kerst of nieuwjaarsgeschenk worden zeker ?
Nogmaals bedankt voor jouw antwoord. Het allerbeste voor 2023 !