Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Toestel overkopen na einde leasecontract

(Onderwerp aangemaakt op: 09-08-2023 12:40 PM)
1071 Weergaven
cat3120
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb zonet een leasecontract aangevraagd voor de nieuwe Flip 5, echter zijn 2 zaken mij niet 100% duidelijk na het lezen van het contract.

1. Wanneer het contract na 24 maanden leasen wordt afgesloten vanwege het einde van de leasingstermijn, is het dan mogelijk voor de huurder om het toestel over te kopen indien gewenst of niet?

2. Wanneer een upgrade gedaan wordt naar bvb een recenter toestel vanaf 6 maanden leasing, wordt er vanaf dan opnieuw 24 maanden gerekend voor de leasing, of blijft de oorspronkelijke termijn geldig?

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Zoole
Helping Hand
Opties
Vraag 1 is nee! Het toestel kan je niet kopen of overnemen.
Vraag 2 weet ik niet 100 procent zeker, maar volgens mij wordt er opnieuw 24 maanden aan toegevoegd, of je moet voor 12 maanden een contract aan gaan.

Moet ik wel zeggen dat het leasen van een toestel wel gruwelijk duur is geworden. Ik lease een fold 4, maar wil ik upgraden naar een fold 5 voor een jaar met een goede complete verzekering ben ik bijna 100 per maand kwijt. Nou dat kunnen ze wel schudden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
Zoole
Helping Hand
Opties
Vraag 1 is nee! Het toestel kan je niet kopen of overnemen.
Vraag 2 weet ik niet 100 procent zeker, maar volgens mij wordt er opnieuw 24 maanden aan toegevoegd, of je moet voor 12 maanden een contract aan gaan.

Moet ik wel zeggen dat het leasen van een toestel wel gruwelijk duur is geworden. Ik lease een fold 4, maar wil ik upgraden naar een fold 5 voor een jaar met een goede complete verzekering ben ik bijna 100 per maand kwijt. Nou dat kunnen ze wel schudden.
cat3120
Apprentice
Opties

Hallo,

Bedankt om zo snel te antwoorden!

Vraag 1 is duidelijk nu, wat betreft vraag 2 ga ik dan voorlopig uit van het vernieuwen van de 24 maanden telkens de upgrade uitgevoerd wordt. (Tenzij iemand nog met zekerheid kan ontkennen?)

100 euro per maand vind ik ook te veel, daarom had ik gekozen voor 24 maanden ipv 12 maanden. Die 48 euro per maand "voel" je ietsje minder zo :smiling-face:

0 Likes
Zoole
Helping Hand
Opties
Ja, maar dan kan je eigenlijk beter een telefoon met abbo nemen voor 2 jaar. Dat is ietsjes duurder per maand, maar het toestel is wel van jou
0 Likes
cat3120
Apprentice
Opties

Fair enough, in mijn geval gaat dat niet aangezien ik een abbo heb van m'n werk :smiling-face:

0 Likes
Zoole
Helping Hand
Opties
Dan is het niet anders.
0 Likes