op 22-02-2024 03:50 PM
Afgelopen week heb ik via Whatsapp contact gehad met de Samsung klantenservice, omdat de Wifi-module in mijn trouwe Samsuntelevisie zijn laatste adem heeft uitgeblazen.
Ik werd heel goed geholpen en kreeg een aantal keuzes voorgelegd. Ik koos voor de optie om via een kortingswebsite van Samsung een nieuwe televisie te bestellen. Zo geschiedde en gisteren al werd de televisie bezorgd en geïnstalleerd. Helaas bleek tijdens de installatie dat de televisie kapot was, kapotte pixel. Kan gebeuren. De bezorgers namen de televisie weer mee en adviseerden mij contact op te nemen met Samsung.
Kort gezegd heb ik twee opties: (1) eerste bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Potentieel heb ik mijn televisie dan snel geleverd, maar ik moet voor de tweede bestelling wel gewoon betalen en vervolgens een aantal weken wachten voordat ik het geld van de eerste bestelling terugkrijg. (2) een vervangende televisie laten sturen. Dat lijkt de logische optie, maar dan krijg ik wel pas over een aantal weken de televisie geleverd. Kennelijk moet eerst onderzocht worden wat er mis is met de aanvankelijk geleverde televisie, die dus al kapot in de doos zat (wat nota bene door de bezorgservice werd geconstateerd).
Ik vind dit echt schandalig en een vorm van chantage. Ik ben nu een aantal weken het aankoopbedrag kwijt zonder dat ik daar een televisie voor terug heb. Bij elke andere (web)winkel zou ik een dag later een nieuwe televisie geleverd krijgen. Ik voel mij echt het slachtoffer van het feit dat Samsung een kapot product aan mij levert.
Het zou toch mogelijk moeten zijn om op korte termijn een nieuwe televisie met gesloten beurzen een nieuwe televisie te leveren?
Overigens herken ik de klantenservice niet meer terug. Op whatsapp wordt niet meer gereageerd en telefonisch weten de medewerkers niet veel meer uit te brengen dan dat het allemaal erg vervelend is.
Ik zou dit graag opgelost zien en heb graag contact met iemand die daarover ook echt beslissingen kan nemen.
De televisie betreft trouwens de S90C. Ordernummer is NL240218-05929714.
op 23-02-2024 11:00 AM
Hallo @Paulusb22,
Bedankt voor jouw bericht. Ik lees dat er al een ticket loopt (SPEC-81805). Mijn collega van de webshop afdeling heeft contact met jou gehad gisteren hierover. Klopt dit?
Met groet,
Ajay
op 23-02-2024 12:15 PM
Hi Ajay,
Na mijn post op dit forum heb ik contact gehad via Whatsapp. Bleef allemaal hetzelfde vage verhaal. Uiteindelijk heb ik besloten geen vertrouwen meer te hebben in de bestelling via de webshop van Samsung, ik betaal dan liever meer via een andere (web)winkel. Daarom heb ik via Whatsapp doorgegeven de bestelling volledig te annuleren/de koop te ontbinden of te herroepen. Ik heb om bevestiging gevraagd, maar niet meer gekregen. Wellicht kun jij de bestelling voor mij annuleren en dat bevestigen?
Via Whatsapp werd ik bang gemaakt dat het vrij lang zou kunnen duren voordat ik het aankoopbedrag teruggestort krijg. Ik zie dat graag binnen 14 dagen op mijn rekening verschijnen, zoals ook wettelijk is voorgeschreven.
Alvast veel dank voor de moeite!
op 26-02-2024 01:58 PM