Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

What is happening to Samsung Upgrade + ?

(Topic created on: 28-07-2021 12:58 PM)
3892 Views
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
I've been in the Upgrade + programme since my Note 10 plus, upgraded after a year to Note 20 Ultra and got a S20 5G for my wife as well. So far we're both happy with the programme and it's time to upgrade my wife's S20 5G any day now, and mine a month later.

Checked the Samsung store and saw this notice;

"Vi ser löpande över våra Upgrade+ och Trade-in erbjudanden och har beslutat att tillfälligt pausa dessa på Samsung hemsida. Vi har i dagsläget inget fastställt datum för när vi öppnar upp för liknande erbjudanden igen." 

And yes indeed, Samsung Upgrade + is removed as a purchase option, just now Klarna and direct pay as options. 

This makes me really worried, has Samsung decided to silently kill the programme by not adding new customers? 

Will this mean that they will try to get rid of us existing customers too by not offering all the latest but just one device? 

This apparently was the case for the last updated Upgrade + website I could find offering only S215G och S21 Ultra... No mention of Note, Z Flip or Z Fold devices whatsoever... 😞 😞😓😩

Anyone with more info on this?

image


124 REPLIES 124
yabosid
Pioneer
Options
Det skall bli skönt att återgå till volvo 740 designen (fyrkantigt och fint) och få tillbaka min s-pen 😍
MarcustT
Community Manager
Options

ÄNTLIGEN 😁!!!!!!!!!

Nu ska S22 vara up and running . Next stop Flip and Fold.

Jagar utvecklaran med blåslampa nu 😈

cka_vildkilde
First Poster
Options

Jeg kan også se S22 i portalen nu, men øverst på siden står der "Your contract has been upgraded already.", så jeg kan ikke komme videre til næste side. Jeg har haft min S20+ siden november 2020 og har ikke opgraderet endnu. Den supportmedarbejder jeg talte med i går sagde "inden dagen er omme virker det", den supportmedarbejder jeg har skrevet med i dag, siger "giv det lige til onsdag i næste uge". Det har jeg bare fået at vide siden november nu uden at der er sket noget og jeg har ikke nogen fornemmelse af, om den her fejl er specifikt knyttet til min ordre, eller om den er en del af de større problemer der har været (som du nu skriver skulle være løst).

0 Likes
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @cka_vildkilde 

Om du vill skicka PM till mig med din information så ska jag försöka kolla denna internt varför det skulle komma upp i portalen om du haft din upgrade så länge 

0 Likes
cka_vildkilde
First Poster
Options

Perfekt. Tak! Jeg har sendt dig en PM

0 Likes
knutmyr
First Poster
Options

Hei

Har i 6 dager fått beskjed at det skal gå an å bestille en S22 i upgrade portalen. Hver gang jeg kontakter support på tlf eller chat, sier de at det skal være i orden i løpet av dagen. Jeg kommer inn i portalen, får valgt ny telefon, men det stopper opp her...Skjermbilde (1).png

Noe håp at dette blir i orden så jeg får bestilt telefon før forhåndstilbudet går ut???

0 Likes
Andrea Bas
Apprentice
Options

just the same here in DK 😞 

0 Likes
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @knutmyr 

Förstår jag det rätt att du inte kan trycka "Fortsätt" för att gå vidare? 

 

Vill du skicka  mig ett PM med dina uppgifter så ska jag ta denna vidare

/Marcus

0 Likes
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @Andrea Bas 

Upplever du samma problem? Att du inte kan gå vidare efter att du valt telefonen ? 

 

Vill du med skicka dina uppgifter till mig via PM så ska jag be dom kolla på det. 

 

/Marcus 

0 Likes
yabosid
Pioneer
Options
Trots beställd telefon genom upgrade-portalen och dubbla bekräftelsemail så har jag inget sätt att spåra min beställning. Den kopplas inte till min användare (Samsung Account) och den kan inte spåras via ordernummer även om man är in- eller utloggad - inloggad får jag att det är ogiltigt ordernummer trots att support-chatten vid två separata tillfällen bekräftat att ordern finns. Ganska tragiskt att ett företag som Samsung inte kan hantera detta bättre.
0 Likes