Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Uppdatering till One UI 6.1 krånglar

(Topic created on: 21-06-2024 10:46 AM)
393 Views
Members_cv2WBux
First Poster
Options

Min fru har en Samsung22 som försöker uppdatera till One UI 6.1. Under förfarandet beds man skicka efter och  knappa in en verifieringskod, men den Kafka-artade situationen uppstår att det inte går att lämna skärmen för att nå Meddelanden. Vi har startat om mobilen, och hamnar alltid i samma läge, installationsskärmen för Samsung Account, som inte går att lämna. Vi har provat att beställa koden till hennes email, för att fiska upp den på datorn, men det kommer ingen kod dit. All support verkar stängd över midsommar, men här på forumet finns säkert någon som vet på råd? Min fråga är alltså: Vad gör man när man inte kan lämna skärmen på samsung22? På en dator kan man ju klicka Alt+Tab för att komma till andra fönster.

/Magnus

0 Likes
4 REPLIES 4
JakeSully
Helping Hand
Options
En uppdatering ska inte fråga om någon kod. Har aldrig hänt eller sett någon ha detta. Låter som ni hamnat på en bluff sida eller något!

Alla uppdateringar som sker i inställningarna kommer aldrig fråga om kod.
0 Likes
Members_cv2WBux
First Poster
Options

Nja, det är inte uppdateringen som begär kod, det som sker är att hon beds logga in på  hennes Samsungkonto för att uppdateringen ska genomföras, och för att det ska ske, krävs en kod som skickas som sms, vilka vi alltså inte kan nå. Men det kan ju vara som du säger, att det är någon slags bluff. Vi går till Elgiganten på söndag, så får vi se om det finns något att göra.
/Magnus

0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Precis menade just så. En uppdatering kräver inte att man behöver logga in nånstans. Så snarare en virus eller en fejk notis hon har fått.
0 Likes
Kefil
First Poster
Options

Hej Magnus. Min sambo har samma problem med sin 22:a. Jag är tacksam om du vill berätta om hur ni löste ert problem. Fick ni någon hjälp på Elgiganten?

0 Likes