Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Upgrade+ och Samsung Flex?

(Topic created on: 06-02-2023 01:09 PM)
189 Views
Toknicke
Pioneer
Options
Hej.
Det verkar som Samsung stängt ner upgrade+ och skapat en ny tjänst Samsung flex.

Någon som vet hur jag byter in min s22 Ultra om nu upgrade+ är borta?

Det var mycket strul förra gången jag ville byta, upgrade+ funkade inte och mitt byte blev försenat många månader.

Ska historien upprepa sig igen?

//Niclas 
0 Likes
4 REPLIES 4
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @Toknicke 

Nej, förhoppningsvis ska upplevelsen vara mycket smidigare nu! 😊 Du behöver avsluta Upgrade+ först och sen signa upp dig för Samsung Flex. Här har du mer info om Samsung Flex: https://www.samsung.com/se/offer/upgrade-plus/

Saxar in text här: Om du är befintlig Upgrade+ kund och din uppgraderingsperiod har påbörjats kan du göra två val: (1) avsluta din prenumeration och skicka tillbaka telefonen genom att kontakta Samsungs kundtjänst (se kontaktuppgifter här: Help&Contact Us | Samsung Sverige) eller (2) fortsätta din avtalsperiod till dess att avtalsperioden tar slut för att därefter (2.1) skicka tillbaka din telefon eller (2.2) köpa ut telefonen.

Behöver du hjälp med att avgöra huruvida din uppgraderingsperiod har påbörjats eller information om dina möjligheter i det fall ditt uppgraderingsprogram inte påbörjats, hänvisar vi dig till våra villkor eller Samsungs kundtjänst.

/Emmi
Toknicke
Pioneer
Options
Hej
Tack för svar.
Jag hoppas det kommer fler telefoner än Galaxy s23 till flex.
Det verkar som flex inte är lika förmånligt som upgrade+.
Jag vill inte byta till s23 utan vill ha en flip.
0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

@Toknicke nu vid lanseringen av Samsung Flex är det de nyaste modellerna som gäller, men planen är att fler modeller ska läggas till. Just nu har vi ingen estimation på när som vi kan ge ut tyvärr. Håller tummarna för att det kommer vara inom snar framtid! 🙌

/Emmi
Toknicke
Pioneer
Options
Tack Emmi för svar.
Jag håller tummarna också 😃