Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Samsung pay

(Topic created on: 29-05-2022 09:44 PM)
300 Views
Sessan
Journeyman
Options
Någon annan som plötsligt inte kan använda Samsung pay längre? När jag trycker "pin-kod" eller "fingeravtryck" händer absolut ingenting. Aldrig haft problem med Samsung pay förut. Använder en Samsung s22 ultra.
0 Likes
10 REPLIES 10
NalleN_
First Poster
Options
Har inte kunnat använda samsung pay sen jag bytte note20.
Enligt samsung så fungerar Pay bara på mobiler som är äldre än S10.
0 Likes
Sessan
Journeyman
Options
Konstigt, undra varför dom gör så? Tur min galaxy watch Samsung pay funkar än så länge. Gillar hur enkelt det är att lägga till medlemskort i, i jämförelse med googles där det inte alls är lika smidigt enligt mig 😅
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Samsung pay fungerar från s7/s8 och nyare. Så din info stämmer inte, har samsung pay på min note 20 ultra och fold 3 utan några problem.
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Samsung pay ska fungera på din telefon. Har den på min note 20 ultra och galaxy fold 3 utan några problem. Men tänk på att telefonen ska vara nordiskt och ha nordiskt SIM kort för att den ska fungera och att KNOX inte är triggad pga du har låst upp bootloader, för då fungerar inte appar som samsung pay, samsung pass mm då dom kräver fungerande KNOX chip.
Sessan
Journeyman
Options
Har en nordisk mobil, köpt på Elgiganten, har inte gjort något speciellt med mobilen, en dag slutade Pay fungera bara 😕
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Provat att tömma app cache och app data?
Emmi S
Community Manager
Options

Många bra tips du fått här @Sessan ! 😊

Om du ändå inte fått det att fungera kan du kontakta Samsungs support här: https://www.samsung.com/se/support/

/Emmi
0 Likes
RoyalKin
Pathfinder
Options
Det är felaktigt information från Samsung och vilket inte stämmer. Jag har s21 ultra och använder Samsung pay utan problem.
0 Likes
Lolan
First Poster
Options
Jag kan i inte göra mitt fingeravtryck så jag kan använda samsung pay
0 Likes