Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Samsung LU32J590UQRXEN - Ändrar HDMI under pågående tittande

(Topic created on: 05-03-2022 01:45 AM)
132 Views
JonSjo93
First Poster
Options

Hej, 

Jag köpte häromdagen en Samsung LU32J590UQRXEN, en datorskärm för strax 3900 kr. Har ett enormt problem med denna som följde med från start och hur jag än ändrar inställningar inte blir av med. 

 

När jag är mitt i spelande så slocknar skärmen för någon sekund eller tre och därefter kommer skärmen tillbaka och det står "HDMI 1" i vänstra övre hörnet. Detta är rent utav sagt katastrofalt i lägen där syn och reaktion är av högsta vikt för spelets framgång och det är något så grymt förjävligt rent utav sagt att detta är ens ett problem på en skärm som påstås vara till för dator.

Hade en tidigare Samsung-TV som jag hade innan denna, som bara lade av över natten för strax en vecka sedan. Denna hade samma problem där den ändrade HDMI ( fastän ej rört TV'n ) och dök upp någon svart övre "bar" som täckte något förjävligt, men då var åtminstone den TV'n min andraskärm och inte lika viktig. Men den dog samma dag jag inköpte denna, i tron om att detta må vara löst då jag fann så mycket klagomål på problemet vid tidigare sökningar så köpte jag en ny Samsung. Ack så fel jag hade. 

Finns det en lösning, att tvinga datorskärmen att pilla bli HDMI'n och gilla läget, eller är det bara återlämna och ge tusan i att köpa Samsung framöver? För jag är grovt besviken på tidigare TV's problem med det svarta sträcken som dök upp vid klippbyte, film, youtube o.s.v, men också inte ens höll i 3 år, och nu en sprillans ny datorskärm har ett kritiskt problem som totalt förstör datorupplevelsen.

 

Går det att lösa, eller är det bara att utnyttja ångerrätten?

 

M.v.h.

0 Likes
2 REPLIES 2
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @JonSjo93 

Tråkigt att du upplever problem med din skärm och din tv. 

Jag kollade med våra tekniker och fick följande förslag för din skärm : 

  • Stäng av Link State Power Management i Windows energispar inställningar (kan orsaka liknande saker).
  • Sätt source detection till ”Manual” på skärmens OSD meny
  • Source Detection          

    "Select either Auto or Manual as the method to recognize input signal

Testa en annan HDMI av hög kvalitet, Om möjligt testa med en annan dator kopplad. 

Gällande din tv, Jag rekomenderar att kontakt vår tekniska support som kan hjälpa dig felsöka din tv, tex koppla upp sig på den och se om det finns några error-koder samt hjälpa med yttligare tips. 

/Marcus 

0 Likes
RoyalKin
Pathfinder
Options
Mer låter som inställning i skärmen och inte datorn.
0 Likes