Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

S20 5G gps/plats problem?

(Topic created on: 28-04-2022 03:17 PM)
122 Views
Alejoh2
Student
Options
Hej, är det fler som har problem med att telefonen har svårt att få anslutning till gps satelliter? 
Jag kan inte använda Google Maps när jag kör för den visar flera kilometer fel, samma problem med Snapchat kartan, gps/plats visar hyffsat exakt om man står stilla men så fort man förflyttar sig så visar den väldigt fel.
Har kollat alla plats inställningar, installerat om Google Maps, kollat behörigheter för plats så dom är rätt, testat Plats under diagnostik och de var ok
0 Likes
5 REPLIES 5
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @Alejoh2 

Detta är inget vi hört om tidigare, du får gärna kontakta supporten så får vi kolla vidare på detta 😊

/Emmi
0 Likes
dahkia
First Poster
Options
Är detta svårare att svårare att atrl än innan när man användas genom? Genom att få oheim blir de jibbuy för då.får du alcatel som ny? Bi bild dani eller daniela
0 Likes
Ulle76
First Poster
Options
Jag har samma problem. Gps signalen bryts och när den korta stunder fungerar så visar den fel med flera km.
0 Likes
SwedPad
First Poster
Options
Jag har samma problem!!!!!
0 Likes
Alejoh2
Student
Options
Verkar ha hittat problemet, startade telefonen i säkert läge så inga 3e part appar var aktiva, då fungerade gpsen klockrent, avinstallerade ett gäng appar så verkar gps fungera, i mitt fall var det reddit och discord som verkade störa plats/gps på något sätt