Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

S20 5 g ultra problem med stör ej avisering

(Topic created on: 17-06-2022 11:34 AM)
297 Views
MrBorcak
Apprentice
Options
Hej!
Jag använder schemalagd stör ej mellan 18.00-07.00 varje dag med undantag favorit kontakter.
I stället att telefon går i normalt mode på morgonen fortsätter den i stör ej mode tills man stänger av manuellt.
Detta började efter senaste 2, 3 eller 4 uppdateringar. 
Någon eller Samsung själv som har en bra lösning på detta?
4 REPLIES 4
Bulbultoutoj
Student
Options
Hej hej
0 Likes
MrBorcak
Apprentice
Options
En liten uppdatering kring ämnet. Har stängt av stör ej men den sätts på av sig själv då och då trots att jag tagit bort det schemalagda. Telefonen uppför sig som att någon annan styr/använder den? 🤣🤣🤣Under tiden har Samsung gjort en uppdatering av programvaran och det verkar som de har lagt till möjligheten att man kan stänga av den problematiska funktionen på andra enheter som är ihopkopplade med min telefon i mitt fall Samsung tab (vet ej om något mer ingick i senaste uppdateringen dvs har inte läst change log).
Tycker att om man stänger av något skall det inte sättas i gång av sig själv? Eller kanske har Samsung blivit som Windows? De vet bättre vad vi "behöver" än vi själva?🤣🤣🤣
0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

Hallå @MrBorcak 

Detta är inte ett problem jag stött på förut, men jag har hört mig för här internt och fått lite tips 😊 Det kan vara någon felinställning som ligger och spökar:

Om din Samsung Stör ej-schema inte fungerar, kolla så att den aktiverad i Inställningar. Dubbelkolla även så din telefon har rätt tidszon inställd och att alla andra eventuella enheten som är anslutna har samma tidszon. 

Om du har fler enheter anslutna till din Samsung mobil, kolla så de är uppdaterade med den senaste programvaran (speciellt viktigt om de andra enheterna också är Samsung-produkter). Om uppdateringar laggar eller en enhet har fått en uppdatering och den andra inte, kan det göra så att Stör ej-schemat blir osynkat eller slutar fungera. 

Hoppas detta kan hjälpa dig - annars kan du alltid kontakta vår support så får de hjälpa dig felsöka: Produktdesign och Support | Samsung Sverige

/Emmi
MrBorcak
Apprentice
Options
Som jag skrev innan den är ifrån helt och det som jag hade som schemalagt har jag tagit bort helt. Då borde den inte sättas på av sig själv? Tidigare fungerade det klockrent och efter senaste uppdateringar har detta börjat (kommer inte ihåg om det var typ 2 eller 3 senaste uppdateringar). Skall kolla det med tidszon också (har inte själv behövt ändra det någon gång).