Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

MMS Galaxy s22

(Topic created on: 16-09-2022 05:40 PM)
1657 Views
AndersLarsson
Student
Options
Kan inte sända MMS via Telia. De har uttömt alla sina förslag. Jag har gjort detsamma med alla vanliga råd på nätet.
Tacksam synpunkter.
AL
0 Likes

1 Solution


Accepted Solutions
Solution
ConnyAhlenius
Explorer
Options
Hej,

Vilken app använder du som standard som meddelande app? Jag använder Google messages och har likt dig problem med att skicka mms.

Jag har upptäckt om jag går in i under inställningar, chattfunktioner och slår av "skicka om automatiskt som sms/mms" och sedan slår på den igen så funkar det att skicka mms. Hoppas det redan löst sig. Screenshot_20221004_104230_1000001299_1664872950.jpg

View solution in context

5 REPLIES 5
Chrisss
Journeyman
Options
Skumt, vad säger luren när du försöker skicka mms?
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
MMS kräver mobil data. Så säg till att du har tillräckligt med mobil data.
0 Likes
Fastulv
Student
Options
Jag har en s22 ultra och Telia har inga problem med mms
0 Likes
Solution
ConnyAhlenius
Explorer
Options
Hej,

Vilken app använder du som standard som meddelande app? Jag använder Google messages och har likt dig problem med att skicka mms.

Jag har upptäckt om jag går in i under inställningar, chattfunktioner och slår av "skicka om automatiskt som sms/mms" och sedan slår på den igen så funkar det att skicka mms. Hoppas det redan löst sig. Screenshot_20221004_104230_1000001299_1664872950.jpg
AndersLarsson
Student
Options
Hej tack. Hittade avancerade inställningar i G Messages. Gjorde ngr ändringar på prov, sedan dess fungerar det. Det kunde varken Telia el Samsung kläcka ur sig...
Tack för svar.