Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Go to solution Solved

Original topic:

Ljus i skärm ändrar ljuset och sjäkv hela tiden upp och ner får reglera det

(Topic created on: 02-09-2023 04:33 PM)
swedenfireman
Pioneer
Options
Mitt ljus I skärmen sänker och höjer sig själv hela tiden vare sig jag är ute eller inne så jag får höja den manuellt hela tiden uppåt hur åtgärdar jag det här felet ?????????
0 Likes

1 Solution

Accepted Solutions
Solution
Nagarebozhi
Samsung Members Star ★
Options
Hello @swedenfireman you probably have adaptive light on, then the brightness is regulated according to how bright or dark it is, try turning it off and set the brightness to what you want then it should stay there.Screenshot_20230902_170442_One UI Home.jpgScreenshot_20230902_171548_One UI Home.jpgScreenshot_20230902_171601_One UI Home.jpg

View solution in context

10 REPLIES 10
Solution
Nagarebozhi
Samsung Members Star ★
Options
Hello @swedenfireman you probably have adaptive light on, then the brightness is regulated according to how bright or dark it is, try turning it off and set the brightness to what you want then it should stay there.Screenshot_20230902_170442_One UI Home.jpgScreenshot_20230902_171548_One UI Home.jpgScreenshot_20230902_171601_One UI Home.jpg
swedenfireman
Pioneer
Options
Thanks it works now Thanks very much
swedenfireman
Pioneer
Options
Thanks it works now Thanks u very much
Nagarebozhi
Samsung Members Star ★
Options
No problem, just glad it worked for you 😊
JakeSully
Samsung Members Star ★
Options
Jag rekommenderar att inte stänga av adaptiv ljusstyrka då ju starkare ljus du har 24/7 ju mer batteri drar det och det blir inte bra för skärmen heller.

Adaptiv ljusstyrka är utbyggd för att själv utgå efter runtom, så du sparar batteri och det blir bättre för skärmen.
swedenfireman
Pioneer
Options
När jag hade den på så steg ljuset upp till orimliga nivåer inte som nu. Nu ligger den lågt som jag vill ha den
0 Likes
JakeSully
Samsung Members Star ★
Options
Då är det isåfall något fel på sensorn. Altså ljus sensorn. För på min funkar det rätt med adaptiv ljusstyrka.
swedenfireman
Pioneer
Options
Ok var sitter ljus sensorn???
0 Likes
JakeSully
Samsung Members Star ★
Options
Lite svårt säga exakt var. Men sätt på adaptiv ljusstyrka och håll telefonen under en lampa och då ska skärmen tändas stark och när du tar bort telefonen från lampan då ska ljuset på skärmen börja bli svagare tills det blir lagom ljust. Men om det inte funkar så, då är fel på den sensorn under skärmen och då blir nog skärm byte då den sensorn lär vara del av skärmen själv pga den troligen är limmad.