Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Ljudkvalitet över blåtand s22 ultra

(Topic created on: 04-12-2022 10:44 PM)
86 Views
FiddeX
Apprentice
Options
Hejsan. Tänkte fråga om det är fler än jag som tycker att kvaliten över blåtand är riktigt dålig. Inte som i form utav missljud eller liknande. 
 Men när jag kopplar upp mot till tex. bilen eller mitt headset på gymmet så är det inget ögongodis. Jag tycker att diskanten har tappat fyllnad. Och basen är inte sådär mjuk och djup och snärtig som den ska vara. Hela ljudbilden känns rent ut sagt fattig. 
 Har provat med en s10 nu efteråt. Och min op8 pro igen. Båda dessa ger ett riktigt bra resultat. Men vad har hänt med s22 ultra ? Det har varit så här ända sedan jag fick telefonen, alltså inget från efter en uppdatering.

Vill även tillägga att jag har meckat runt med inställningar osv. Hjälper inte. Och ljudkällorna jag ansluter till är utav bra kvalite. 

Den ända slutsats jag kan dra är att det är något med telefonen. Har de investerar i sämre ljudkrets? 
Hela systemkretsen i den är precis bytad då jag hade inne den på lagning för att jag hade dessa sk kända "pixelfel". 
Nöjdhet med min s22 ultra 4/10
7 REPLIES 7
Ricky49
Explorer
Options
Har själv en s22. Ljudet är mycket bra i trådlösa headset. Har airpods pro (samsung), iphone airpods & Sonys brusreducerande On-ear M2.
0 Likes
FiddeX
Apprentice
Options
Okej, men är det ultran du har. ? Har googlat runt lite och det är bevisligen en dålig ljudkrets på Exynos modellen som säljs här. Screenshot_20221204_224118_Chrome.jpgScreenshot_20221204_224129_Chrome.jpg
0 Likes
Ricky49
Explorer
Options
Jag har vanliga s22 modellen. Tips är att testa ljudet med iPhone trådsnäckor (måste då ha en adapter). Syftet är att testa om själva ljudet är fel på telefonen = fabrikat fel.
0 Likes
FiddeX
Apprentice
Options
Saken är ju den. Jag tror inte ljudkretsen är trasig på något vis 🙂 Jag tycker bara det rent ut sagt är dålig kvalite över hela ljudbilden. De 2 bilderna ovan betygsätter generellt ljudet på Exynos vs Snapdragon modellen. Har provat med trådade lurar också och det är samma sak.
0 Likes
Ricky49
Explorer
Options
Det var synd att höra. Har inte annat tips.
0 Likes
FiddeX
Apprentice
Options
Tack ändå, men är nog inte mkt att göra 🙂 snikmodell i lyxförpackning.
0 Likes
Ricky49
Explorer
Options
Trodde det var den bästa modellen men ibland blir det inte helt rätt när pengar ska tjänas. Hoppas du får en lösning med ny telefon.
0 Likes