Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Hjälp! Kamera S10 slutat fungera.

(Topic created on: 04-08-2021 03:30 AM)
1028 Views
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Hej, 

Snälla kan någon hjälpa mig. Från ingenstans så slutade den bakre kameran att fungera. Har gjort återställning och allt och inget verkar hjälpa. Har inte tappat mobilen eller ser inga skador på kameran alls. Vad kan ha hänt? Tips på vad jag ska göra? Är akut då jag behöver nytt mobilt bankid och för det måste du scanna en qrkod vilket är omöjligt jag får bara upp det här meddelandet varje gång någon app vill använda min kamera. 
image


11 REPLIES 11
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Har du testat att starta telefonen i felsäkert läge? Då vet du om det är hårdvarufel eller någon app som ställer till det...
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Förresten, testa med detta först;

Inställningar > appar > Kamera

- Tryck på "tvångsavsluta" (Force stop)
- välj sedan "lagring"
- töm data, töm cache
- Starta om telefonen

Funkar det?
Screenshot_20210804-104906_Settings_37982.jpgScreenshot_20210804-104934_Settings_37983.jpg
0 Likes
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Japp det där har jag också gjort utan framgång.
0 Likes
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Att starta den i felsäkert läge. Är det på samma sätt som du kommer åt root menyn?
0 Likes
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Tack för dina svar också Oxygenic. Det är så märkligt tycker jag. Bara kom helt plötsligt. Och som jag sa har inga skador nånstans vad jag kan se. Det är väl att kameran har gått sönder helt enkelt. Men ska prova felsäkert läge. Osäker på om jag gjort det.
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Hårdvarufel tror Samsung. Prata med support...
0 Likes
GEEKZTOR
Journeyman
Options
Bara köpa ny då...för tror garanti har gått ut. Haft den sen den släpptes ungefär
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Åh vad surt, du kanske kan laga den via hemförsäkring?
0 Likes
Jaxilian
Journeyman
Options
Kom du in i felsäkert läge? Om ja, testade du kameran där?
0 Likes