Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Hej gott folk

(Topic created on: 07-12-2021 02:43 PM)
477 Views
bassamaboali
Apprentice
Options
Vill lägga in mina kredit kort i telefonen typ wallet i  iphon
Har samsung a12
Är det nån som kan detta
0 Likes
13 REPLIES 13
GabC
Apprentice
Options
Hej! Då är det Samsung Pay som gäller :smiling-face:
0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Samsung pay har inte funkat
Nordea wallet har inte funkat
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options

På vilket sätt har det inte fungerat? Svårt hjälpa om du inte beskriver vad som går fel.

Alla kortutgivare stöds inte t.ex. Kan vara en orsak.

Du kan även ge Google Pay ett försök - funkar lika bra som Samsung Pay, jag använder det i andra tillverakers telefoner när jag testar dem, men favoriten är fortfarande Samsung pay.

0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Google pay fel medellandeScreenshot_20211208-132340_Google Play services.jpg
0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Nordea walletScreenshot_20211208-132544_Google Play services.jpgScreenshot_20211208-132506_Google Play services.jpg
0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Samsung payScreenshot_20211208-132637_Google Play Store.jpg
0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Ny köpt samsung för två veckor sedan
Ny uppdaterad
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options

Okej, det ser ju ut att vara två olika saker som händer;

- Samsung pay PLUGIN för Galaxy Watch kunde inte installeras. Men du kanske inte behöver använda din klocka för att betala? Börja med att få igång betalningen på mobilen innan vi blandar in klockan tänker jag. Det är ju inte Samsung Pay appen det där. 

- Det verkar vara något med ditt kort - du får ju samma meddelande i de olika apparna, det kan vara något så simpelt som att ditt namn måste stå i rätt ordning - exakt som på kortet, det kan ställa till det om man har mellannamn, dubbelnamn eller liknande. Man kan inte ändra ordning på namnen! Så om det på ditt kort står efternamn först kan det bli fel i Samsung Pay som vill ha förnamn och sedan efternamn, då ska du skriva in det precis som det står på kortet, alltså skriva ditt efternamn som förnamn i Pay. Om det inte är det, kan det vara något med din address som inte är ifyllt rätt.

Felet ligger inte i Samsung Pay eftersom du får samma fel i Nordea Wallet. 

0 Likes
bassamaboali
Apprentice
Options
Ok provar