Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Galaxy Watch Ultra utan Pay sen 24/4

(Topic created on: 30-04-2025 07:28 AM)
261 Views
TK671
Journeyman
Options
Hej
Sen 24/4 då senaste uppdateringen släpptes (L705FXXU1AYCD) har Samsung Pay/Wallet slutat fungera. Trots ominstallation och återställning av klockan får den ingen kontakt med betalterminaler. Har installerat Google Wallet med framgång och positiv resultat i form av av genomförd betalning. Samsung Support har inte hört om buggen, å andra sidan tjejen jag pratat berättar att hon använder en Iphone! misstänker att intresset är inte lika stort.
Har någon annan råkat ut för samma issue och inte använder Iphone 🤣
16 REPLIES 16
JakeSully
Troubleshooter
Options
Jag läste på annan forum där folk klagade på att efter senaste uppdateringen så har AOD inte funkade rätt heller. Så det är möjligt att bugg finns I samsung wallet också om det inte är så din NFC är inte på?

NFC måste vara aktiverad för att kort terminalen ska få infot som klockan skickar.
0 Likes
TK671
Journeyman
Options
Självklart påGfgpEdYBpp.png3uZQNJbnlf.png
0 Likes
TK671
Journeyman
Options
Så klart på 😊f3AZTaFRAz.pngsJZjMjoM94.png
0 Likes
mickejowi
Journeyman
Options

För mig slutade det också att fungera i samband med att uppdateringen kom. Jag kan betala med telefonen men inte med klockan och NFC är på

S24Ultraaa
Journeyman
Options
Jag har precis samma problem, köpte ultran för en vecka sedan och efter att ha hämtat hem alla uppdateringar och förberett klockan att länka kortet på Ica så vibrerade klockan snabbt och gick till svart skärm vid dutt på kortterminalen.
Jag talade också med supporten och försökte få de att lägga ett case på problemet utan framgång. Köper man en flaggskeppsklocka ska det funka bättre än med min gamla watch 6 classic 😞
0 Likes
TK671
Journeyman
Options
Testa aktivera AOD innan betalning och rikta klockan med 12-slaget mot en betalterminal, funkar just nu för mig, men hoppas att man tar detta på alvar, det finns en hel del att läsa på Samsungs "internationella" forum, det är många som är drabbade.
S24Ultraaa
Journeyman
Options
Tack! Jag ska testa.
0 Likes
mickejowi
Journeyman
Options
Tack för tipset det ska jag absolut testa.
0 Likes
S24Ultraaa
Journeyman
Options
Det fungerade tyvärr inte för mig, tack för tipset oavsett!
0 Likes