Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Fingeravtryck Samsung A15

(Topic created on: a month ago)
137 Views
Mammamu
Journeyman
Options
Hur i all sin dar får man fingeravtryck på Samsung Galaxy A15?
Vi har lagt till fingeravtryck men när man ska öppna telefonen så måste man varje gång slå kod. Vad har jag gjort för fel eller kan det vara någon inställning som jag har missat.
Det finns inget ställe på skärmen som visar vart fingret ska sättas. Den säger ange kod eller fingeravtryck, men det går inte. 
Tacksam för svar så jag kan hjälpa en vän.
Mvh Helena 

0 Likes
6 REPLIES 6
JakeSully
Helping Hand
Options
Finger läsaren ska sitta i ström knappen på sidan.

Fingerprint reader is located in power button.
Mammamu
Journeyman
Options
Menar du att man inte ska trycka fingret någonstans på skärmen? Utan att när man väl läst in **bleep** fingeravtryck så är det bara sidoknappen sim gäller? Jag förstår verkligen inte hur sidoknappen skulle kunna läsa av ett fingeravtryck.
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Ström knappen har enligt samsung inbyggd fingeravtryck läsare. Så vad du gör är att väcker telefonen och sen placera fingret på ström knappen så ska den låsa upp med den fingret du registrerade. Då A15 har ingen fingeravtryck läsare via skärmen.
Patrik-L
Community Manager
Options

Hej

Först måste du aktiver Fingeravtryck, det gör du under Inställningar->Säkerhet och sekretess->låsskärm

Första gånger du använder detta måste du registrera ditt fingeravtryck, du kommer bli guidad i telefoner hur du gör detta när du väljer Fingeravtryck som skärmlåstyp.

Fingeravtrycksläsaren sitter på sidan av telefonen, den är inbyggd i strömknappen.

PatrikL_0-1718792436030.png

/Patrik

Mammamu
Journeyman
Options
När du skriver väcker telefonen, menar du att man trycker på strömknappen för att väcka telefonen?
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Ja precis, antingen väcka med dubbel trycka på skärmen eller lyfta telefonen om dom här funktionerna finns och är på, annars ska du trycka på ström knappen så skärmen tänds och sedan sätt fingret du registrerade på den knappen igen utan att trycka. Då bör telefonen vibrera till och låsa upp annars får du meddelanden om det misslyckades.