op 11-02-2023 05:44 PM
Mijn Samsung S10E bevat 2 simkaarten/telefoonnummers, eentje bij Proximus (werk) en eentje bij Telenet (privé). Standaard staan mijn instellingen ingesteld op Proximus (voor bellen, sms'en en internet). Al mijn acties zouden dus via Proximus moeten gebeuren.
Toch krijg ik regelmatig veel geld aangerekend op mijn Telenetaccount (waar ik per sms/verrichting betaal).
- Als iemand mij een sms stuur, niet via Proximus maar via Telenet, dan antwoordt mijn gsm "vanzelf' vanaf mijn Telenet-simkaart, ook al staat Proximus als standaar. Dit kan ik niet manueel veranderen. En ik kan zelfs niet zien dat ik met die Telenetkaart aan het sms'en ben, want het icoontje sim 1 of sim 2 verschijnt pas enkele dagen later op mijn scherm, met dure en onnodige telefoonrekeningen tot gevolg.
Dit heeft te maken met een instelling in de smartphone, maar alles wat ik kan aanvinken staat op 'standaard Proximus'. Wat is de oplossing voor dit probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 12-02-2023 09:53 AM
Goedemorgen. Gebruik je de Samsung Berichten-app? Zo ja, dan staat de SIM 1/2 naast de naam van het contact vermeld. Klik op de 3 stippen in de rechterbovenhoek. Hier kun je de simkaart wisselen.
Als je een gemakkelijkere optie wilt om van simkaart te wisselen, kijk dan eens naar de Google Berichten-app.
op 12-02-2023 09:53 AM
Goedemorgen. Gebruik je de Samsung Berichten-app? Zo ja, dan staat de SIM 1/2 naast de naam van het contact vermeld. Klik op de 3 stippen in de rechterbovenhoek. Hier kun je de simkaart wisselen.
Als je een gemakkelijkere optie wilt om van simkaart te wisselen, kijk dan eens naar de Google Berichten-app.