Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Beställde en S22 Ultra och en S22 den 9/2 fortfarande ingen leverans!

(Topic created on: 17-03-2022 08:20 PM)
596 Views
MrMe
Apprentice
Options
Har ringt tre gånger. Sista gången, för en vecka sedan, lyckades supporten lista ut att mitt paket inte kommit fram och gjorde om beställningen. Det här måste vara den i särklass sämsta köpupplevelsen någonsin. Dessutom hamnar man på produktavdelningen när man väljer "beställningar" i chatten på Samsungs hemsida. Verkligen missnöjd! Köpte min första Galaxy 2010 och äger en av varje sedan dess. I år kanske det blir min sista. Man kan ju inte behöva stå ut med vad som helst som långvarig kund.
10 REPLIES 10
RoyalKin
Pathfinder
Options
Hej! Mitt förslag är beställa via operatör istället och då får du bättre garantier samt snabbare leverans. Jag kan bara ge mina tips till dig 😃
0 Likes
MrMe
Apprentice
Options
Tack för tipset! Ännu bättre hade varit om Samsung skickade beställningen. Pratade med en trevlig kvinna idag och de väntar tydligen på att det paket som jag aldrig fått, på grund av att de slarvat bort det, måste komma tillbaka innan de kan skicka ett nytt. Som jag förklarade för henne, det kan aldrig vara mitt problem att ett paket hamnar på avvägar. Men det är ändå jag som drabbas. 😟
0 Likes
O-h
First Poster
Options
Vem du köper av spelar ingen roll. Det Styrs av en lag i Sverige lagen om inrikes vägtransporter. Som konsument har du inte ett skydd mot att saker så som transporter tar tid.
Om det inte står i säljarens villkor att se lovar leverans på specifikt datum. Det heter bara att det ska vara rimligt.
Och rimligthet sätts i relation till situationen. Om ditt paket kommer bort har ev transportör mellan 30-60 dagar på sig att leta upp det.
Alltså ligger rimligt inom den tidsgränsen.

Samma regler för alla. 🤷‍♂️
0 Likes
MrMe
Apprentice
Options
Tack! Upp till två månaders väntetid för en förhandsbokning känns uppenbart rimligt och jag förstår att Samsung inte måste lägga några fingrar mellan. Önskar bara att de brydde sig lite mer om sina kunder. 😔 Men om man ser det från den ljusa sidan är det bara 22 dagar kvar till 60.
0 Likes
Anders1987
Apprentice
Options
Oroa dig inte du missar inget. S22 ultra är en ofärdig produkt med en massa problem
0 Likes
MrMe
Apprentice
Options
Ringde Samsung igen. Många dåliga ursäkter blir det. Datorsystem som de inte kan komma åt och de får titta mer på ärendet osv. Nu får Samsung dagen på sig att ge mig ett positivt svar, sedan blir det en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, arn.se.

Usel hantering och deras support ljuger om vad som är problemet och varför jag inte fått mina telefoner.
0 Likes
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @MrMe 

Vill du skicka ett PM till mig med ditt order nummer. 

/Marcus

0 Likes
MrMe
Apprentice
Options
Nu var det tredje gången som Samsung support lovade att återkoppla kring mitt ärende efter att jag ringt dem. Det var också tredje gången jag inte fått någon återkoppling. Deras support är under all kritik. Hur svårt kan det vara? Trist att ligga ute med över 27000 i snart två månader. Kanske ska välja något annat märke istället, men att häva affären kommer förmodligen ta ännu längre tid.
0 Likes
MrMe
Apprentice
Options
Nu ringde jag till Samsung support igen för att höra om de vet något om mitt ärende. Precis som igår vet de inte något och de lägger olika frågor in i organisationen för att höra om de kan skicka iväg min order, men eftersom organisationen verkar mer eller mindre dysfunktionell får de aldrig några svar, vilket betyder att jag inte får mina telefoner. Dessutom lovar de att återkomma så fort de får svar, och kanske är det så de jobbar, men de får aldrig några svar. Nåväl, i morgon gör jag min anmälan till ARN.
0 Likes