Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Android auto

(Topic created on: 24-04-2023 05:57 PM)
245 Views
fralla
Apprentice
Options
Efter sista uppdatering av mun samsung slutade Android auto fungera i min bil 
6 REPLIES 6
Daniel-M
Moderator
Moderator
Options

Hi!

I recommend that you check if there is any new update for Android Auto in the Google Play Store. Should there be no update, you can try reinstalling Android Auto and see if it works after this.

Should you still experience problems, I recommend that you contact our customer support for further assistance.

/Daniel
JakeSully
Helping Hand
Options
Vilken model av telefonen är det och vilken Android version har du?
0 Likes
fralla
Apprentice
Options
Samsung s20+ och sista uppdatering 17 april One UI 5.1
0 Likes
JakeSully
Helping Hand
Options
Hmm det är en bra fråga. Jag använder ju själv inte Android auto då bilen jag kör ibland har inbyggd gps osv men den stödjer också för Android auto och Apples variant.

En idé är ju att rensa app data och cache och se om felet kvarstår.
RichardT61
Journeyman
Options

Hej,

har en ny samsung S22 Enterprice med

SM-2901B/DS modell

ui 5.1
Androis 13

android Auto 9.5.631864 19 May

 

Det är tji att få den att koppla in mot adroid auto, har rensat data i Android auto och även ominstallerat denne (se version ovan)

När jag kör android Auto hjälp att connecta så klagar den på att kabeln inte är av datatyp utan endast för laddning, värt att nämna är att alla andra telefoner jag provat fungerar utmärkt, har provat 3 kablar inklusive en helt ny, alla telefoner utom Samsung S22 kopplar upp sig, detta måste ligga i Antingen mjukvaran eller i USBkontakten på telefonen, mer tips behövs.

mvh Richard

0 Likes
WireWrangler
Samsung Members Star ★
Options

Sounds like a possible issue with the USB port on the device. First check that it is completely free of debris. You should be able to clearly see to the bottom of the USB port. Lint builds up in there and makes connections unstable. After cleaning that out, if it still doesn't work, try to plug into a PC to see or it's able to recognize the data connection. If it doesn't I recommend contacting where you bought it from for a warranty repair/replacement