Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WW80M642OPW Geen verbinding met smarthings app

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2018 03:38 PM)
431 Weergaven
Berend59
Student
Opties

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung WW80M642OPW hier thuis staan.

Echter kan ik met geen mogelijkheid de machine via wifi gekoppeld krijgen aan  mijn Smartthings app.

De telefoon is een Huawei Mate 20 met android 9. 

Ook met een toestel die android 8 heeft geprobeerd zelfde probleem.

Als ik de app opstart en de juiste machine selecteer moet ik smart control indrukken tot AP in het display verschijnt.

Dit gaat allemaal goed maar voor de rest wordt er niks verbonden en na verloop van tijd verschijnt er in de app Kan apparaat niet toevoegen.

Heb de afbeeldingen erbij voor de duidelijkheid!.

Dacht een mooie machinen te hebben gekocht maar zou het wel heel fijn zijn dat ook de machine met de app bediend kan worden. Graag zou ik hiervoor een goede oplossing krijgen zodat het wel naar behoren zal werken.

Doe ik mischien iets verkeerd? of een probleem in de machine ?Screenshot_20181130_132641_com.samsung.android.oneconnect.jpgScreenshot_20181130_132846_com.samsung.android.oneconnect.jpg

0 Likes
20 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Berend59 en welkom op de Samsung Community! :smiling-face: ik denk graag met je mee om de app werkend te krijgen. Ik zie dat je telefoon op Wifi staat dus dat is alvast in orde, wat ik me als eerste afvroeg is wat de afstand is tussen je Wifi router en je wasmachine. Als die afstand te ver is (+10 meter zonder obstakels) kan het inderdaad gebeuren dat de wasmachine niet aan je netwerk toe te voegen is.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Hallo Joeri,

Bedankt voor het antwoord, de machine staat op ongeveer 6 meter van de Wifi router. Mijn telefoon heeft prima wifi signaal bij de WA dus dat mag volgens mij het probleem niet zijn. Wat ik mijn afvraag is moet de WA met de wifi router gekoppeld worden?, dat lijkt mij wel hoe kan ik hem anders met mijn telefoon bedienen?. Er gebeurt vervolgens niks als ik AP in het display van de WA heb staan, de app blijft continue op 1% staan en dat is het. Ik zou graag willen weten hoe ik de WA aan het netwerk kan koppelen, en hoe dat moet?.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het is juist via de Smartthings app dat de wasmachine aan je netwerk gekoppeld wordt, de app/telefoon maakt dan via Wifi direct verbinding met de wasmachine om zo je wasmachine aan je netwerk te introduceren. Weet je toevallig of je Wifi op 2,4 Ghz of 5,0 Ghz staat? De wasmachine werkt het beste op 2,4 Ghz namelijk.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Wifi is 2,4 GHz en 5Ghz maar ik heb allebei geprobeerd, mijn smartphone op 2,4 Ghz gezet maar ook dan komt hij hem niet tegen. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm.. ben je ook in de gelegenheid om het op een andere telefoon te testen? Daarnaast zou je, als je een andere telefoon tot je beschikking hebt, op die telefoon nog een mobiele hotspot kunnen maken en zo op je eigen telefoon via die hotspot te proberen te verbinden met de wasmachine. Mocht dat wel lukken dan is het toch een netwerk dingetje dat het via Wifi niet lukt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Hallo,

Hier was ik weer heeft even geduurd door andere bezigheden.

Heb een laptop als hotspot gezet op 2,4Ghz en daar de telefoon weer mee gekoppeld maar dit had ook geen effect.

De app komt geen wasmachine tegen en na verloop van tijd geeft de app aan dat het te lang duurt om een apparaat te vinden.

Heb het okk met een Huawei p20 lite geprobeerd met android 8. Ook geen succes.

En met mijn Huawei mate 20 die ik standaard gebruik ook geen verbinding.

Dus ik weet niet wat er loos is of er klopt iets in de WA niet?, dus ik weet niet hoe dat opgelost kan worden.

Op deze manier kan ik dus geen app gebruiken om de machine te bedienen!.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat klinkt wel lastig inderdaad, voor de zekerheid, werkt het ook niet als je het model handmatig opzoekt in de lijst?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Nee komt hem ook niet tegen als ik handmatig het model kies, ook precies het zelfde probleem.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Potverdikkie.. Zou je dan in tegenstelling tot wat de handleiding aangeeft de Smart Control knop 1x in willen drukken ipv ingedrukt houden totdat AP verschijnt? Als het goed is geeft hij dan ook een Wifi symbooltje.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes