Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Warranty start date earlier then purchase date

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2018 06:20 PM)
562 Weergaven
Galaxy_S7_2018
First Poster
Opties

I bought my Samsung Galaxy S7 from Phonemarket.nl on 7/24/2016. I just sent my phone to Dr. Mobile for repair. Then, I received an e-mail from dynafix dot com stating that the warranty period ends at 6/1 this year. Therefore, I need to pay 200-ish euro to repair it. My retailer phonemarket.nl keeps claiming the phone legit and it enjoys a 2-year warranty. Then told me to send the phone back to them and fix it somehow. However, I find it a bit suspicious. I want to know whether this is misunderstanding or it can be seen that the phone was first activated by someone before I bought it? How is the start date of warranty decided? Does it count from when it is shipped to retail or when retailer sells to customer?

0 Likes
1 Antwoord
Jan
Helping Hand
Opties

Zou het zo kunnen zijn dat het een eerder aangekocht artikel is geweest, geregistreerd, gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een cashback actie en weer retour gezonden? En vervolgens is het gerefurbished en jouw als nieuw verkocht. 

Ik heb zo'n akkefietje begin 2017 bij de hand gehad, met weliswaar geen Samsung artikel, maar de werkwijze zou hetzelfde kunnen zijn geweest. De importeur melde dat het product al stpnd geregistreerd zo'n 2 maanden eerder. De leverancier was niet zo meegaand en na wat juridisch getouwtrek heette de oplossing in eens coulance. Nou echt niet. De koop is ontbonden onder dreiging van een dagvaarding. De verkoper voelde al wel aan dat hij dit niet ging redden een "2e hands" product als nieuw verkopen. Ik heb de in 1e instantie aangeboden vergoeding geweigerd. De verkoper heeft gegokt en "verloren". 

0 Likes