Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verkeerde tijd Galaxy S8+

(Onderwerp aangemaakt op: 13-04-2018 03:57 PM)
5300 Weergaven
kuilgtv
First Poster
Opties

Sinds kort zie ik, als ik op de aan/uit knop druk van mijn Galaxy s8+ de juiste  tijd en datum . Na ontgrendelen zie ik een andere tijd , 2 uur vroeger.  Datum is goed. Wat kan de oorzaak zijn en hoe krijg ik het weer goed?

0 Likes
8 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Kuilgtv,

Dat is raar! Is dit de tijd bovenin de notificatiebalk of van je weerwidget?

kevin-sig
0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@kuilgtv heb je de reactie van @KevinW nog gezien?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
rebec1985
First Poster
Opties

Hoi KevinW,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven staat. Het gaat om de tijd in mijn weerwidget als ik mijn huidige locatie gebruik. Als ik handmatig diezelfde locatie instel, staat er wel de juiste tijd. Ik zou echter graag zien dat locatie en tijd gewoon kloppen, want dit is slecht een schijnoplossing voor het niet-werken van de widget. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @rebec1985,

Heb je ook een S8(+)? Zou je kunnen kijken of er onder Galaxy Apps >> Rechtsboven de drie puntjes >> Mijn Apps >> Updates een update van de weerapp beschikbaar is, en of er onder Instellingen >> Software-updates >> Updates handmatig downloaden een update van je toestel beschikbaar is?

Anders kun je met Instellingen >> Apps >> Weer >> Opslag >> Gegevens wissen de app helemaal resetten. Je voorkeuren zul je in de app opnieuw moeten instellen, maar dit lost de meeste problemen met de widget wel op.

Laat je weten of dit effect heeft?

kevin-sig
0 Likes
rebec1985
First Poster
Opties

Hi Kevin,

Ik heb inderdaad ook een s8. Ik heb net alles gedaan wat je voorstelde. Er was geen update van de weerapp of software beschikbaar, dus ik heb de cache en gegevens gewist, de app gedwongen laten stoppen en mijn telefoon opnieuw aangezet. Helaas zonder resultaat. De klokwidget alleen geeft wel de juiste tijd aan, maar zodra ik aanvink dat ik mijn huidige locatie wil gebruiken, schiet hij terug naar twee uur eerder. Dat schiet dus niet op...

Enig idee wat het kan zijn? Toevallig hoorde ik vandaag van een tweetal collega's dat zij hetzelfde euvel hebben op andere Samsungapparaten, dus het probleem lijkt me groter dan alleen mijn toestel.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Als je naar 'Klok Roaming' gaat in de instellingen, welke tijdzone staat hier dan ingesteld? Ik heb op een S8+ hier gewoon GMT +2 aanstaan en dit werkt. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
rebec1985
First Poster
Opties

Daar stond hij bij mij ook op gisteren. Maar, zo plots als de tijd verkeerd stond gisteren, zo staat hij nu weer goed. Hopelijk blijft dit zo! In ieder geval bedankt voor de reacties.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Vreemd, maar fijn dat het weer goed werkt! Als je toch nog een brandende vraag hebt, dan weet je ons te vinden :winking-face:

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes