Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Update S4

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2017 01:10 PM)
357 Weergaven
SandervH
Journeyman
Opties

Bij het veiligstellen van mijn smartphone werd gevraagd om te updaten. Na accoord is er eerst software gedownload en daarna is de downoad op de smartphone gestart met de opmerking "Do not turn off target !!" het is nu 4 uur later na een melding "onverwachte fout opgetreden" en er is geen enkele voortgang te zien. Wat nu?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
SandervH
Journeyman
Opties

Na afkoppelen bleek de S4 gewoon weer op te starten zonder noodherstel.

De procedure van backup contacten etc. met Kies 3 opnieuw uitgevoerd en nu is eerst de update van de software correct uitgevoerd. Daarna lukte het de backup uit te voeren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Sander,

Waarom moest er gebruik worden gemaakt van de downloadmodus van de telefoon? Naar mijn weten wordt dit over het algemeen alleen door reparateurs gedaan of voor het installeren van niet ondersteunde software, voor normaal updaten is dit niet nodig.

Welke handelingen voerde je precies uit en wat staat er nu op je scherm? Aan de hand hiervan kunnen we je verder advieseren.

kevin-sig
0 Likes
SandervH
Journeyman
Opties
ik maak maandelijks een backup van mijn smartphone met Kies 3.
Bij het opstarten kwam Kies 3 met de mededeling dat ik achterliep met de software en ik gaf autorisatie om dit dan aan te passen.
Normaliter gaat dit goed, alleen vandaag kwam er een melding van een onverwachte fout, waarna de boel tot stilstand kwam.
Ik durf nu de verbinding niet te verbreken.
Er staat een groene robot op het scherm met links bovenin:
ODIN MODE
PRODUCT NAME: GT-I9515
CURRENT BINARY: Samsumg Official
SYSTEM STATUS: Official
KNOX KERNEL LOCK: 0x0
KNOX WARRENTU VOID: 0x0
CSB-CONFIG-LSB:0x30
een regel met blauwe tekst die ik niet kan ontcijferen
WRITE PROTECTION: Enable
eMMC BURST MODE: Enable

Graag een goed advies.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Bedankt voor de verduidelijking, de situatie is mij nu helder. Er is blijkbaar iets mis gegaan bij het updaten en dan treed dit als 'failsafe' in werking. Niet handig natuurlijk dat er verder niks begrijpelijks staat zodat je gelijk in de stress schiet...

Je kunt nu het beste een noodherstel uitvoeren via Kies. Zie hier voor de instructies: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1028437. 

Als je telefoon niet in Kies verschijnt, kun je de USB kabel uit de PC halen en er opnieuw​ in doen. Hij is nog niet bezig met herstel, dus dit kan geen kwaad. Wanneer hij eenmaal begonnen is met downloaden/herstellen moet je de kabel wel laten zitten tot hij klaar is.

Edit: linkje was stuk

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
SandervH
Journeyman
Opties

Na afkoppelen bleek de S4 gewoon weer op te starten zonder noodherstel.

De procedure van backup contacten etc. met Kies 3 opnieuw uitgevoerd en nu is eerst de update van de software correct uitgevoerd. Daarna lukte het de backup uit te voeren.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goed om te horen! Dan had hij uit zichzelf de procedure om de fout te herstellen al gestart.

Fijne rest van je zondag nog! ☀️

kevin-sig
0 Likes