op 09-04-2017 01:10 PM
Bij het veiligstellen van mijn smartphone werd gevraagd om te updaten. Na accoord is er eerst software gedownload en daarna is de downoad op de smartphone gestart met de opmerking "Do not turn off target !!" het is nu 4 uur later na een melding "onverwachte fout opgetreden" en er is geen enkele voortgang te zien. Wat nu?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-04-2017 04:28 PM
Na afkoppelen bleek de S4 gewoon weer op te starten zonder noodherstel.
De procedure van backup contacten etc. met Kies 3 opnieuw uitgevoerd en nu is eerst de update van de software correct uitgevoerd. Daarna lukte het de backup uit te voeren.
09-04-2017 01:24 PM - bewerkt 09-04-2017 02:49 PM
Hoi Sander,
Waarom moest er gebruik worden gemaakt van de downloadmodus van de telefoon? Naar mijn weten wordt dit over het algemeen alleen door reparateurs gedaan of voor het installeren van niet ondersteunde software, voor normaal updaten is dit niet nodig.
Welke handelingen voerde je precies uit en wat staat er nu op je scherm? Aan de hand hiervan kunnen we je verder advieseren.
op 09-04-2017 03:05 PM
09-04-2017 03:24 PM - bewerkt 09-04-2017 03:25 PM
Bedankt voor de verduidelijking, de situatie is mij nu helder. Er is blijkbaar iets mis gegaan bij het updaten en dan treed dit als 'failsafe' in werking. Niet handig natuurlijk dat er verder niks begrijpelijks staat zodat je gelijk in de stress schiet...
Je kunt nu het beste een noodherstel uitvoeren via Kies. Zie hier voor de instructies: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1028437.
Als je telefoon niet in Kies verschijnt, kun je de USB kabel uit de PC halen en er opnieuw in doen. Hij is nog niet bezig met herstel, dus dit kan geen kwaad. Wanneer hij eenmaal begonnen is met downloaden/herstellen moet je de kabel wel laten zitten tot hij klaar is.
Edit: linkje was stuk
op 09-04-2017 04:28 PM
Na afkoppelen bleek de S4 gewoon weer op te starten zonder noodherstel.
De procedure van backup contacten etc. met Kies 3 opnieuw uitgevoerd en nu is eerst de update van de software correct uitgevoerd. Daarna lukte het de backup uit te voeren.
op 09-04-2017 04:34 PM