Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon (Samsung Galaxy S7) pakt koppeling Intellilink/Bringgo Opel Corsa E niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 27-10-2018 08:21 PM)
1793 Weergaven
Fifagek
Explorer
Opties

Sinds halverwege juni 2018 heb ik een nieuwe telefoon, te weten een Samsung Galaxy S7. Het is mij echter nog nooit gelukt om deze langere tijd zonder problemen aan het intellilink systeem (inclusief Bringgo navigatie) van mijn Opel Corsa E gekoppeld te krijgen. De vorige telefoon, een Samsung Galaxy S4 mini heeft de verkoopadviseur bij aflevering (samen met mij) gekoppeld. Bij de vestiging waar ik echter gekocht heb is die betreffende verkoopadviseur vertrokken. Via de werkplaats kan ik het wellicht wel regelen maar omdat die het soms wel/soms niet doet wil ik me daar niet aan wagen qua kosten. Werkplaats doet het niet gratis ben ik achter.

Kan ik de schuifjes Oproepgeluid en Media-audio (zie schermafdruk hieronder) 'vast' aanzetten? Dat ik die niet iedere rit opnieuw hoef aan te zetten (grijze schuifje blauw maken) om verbinding te krijgen.

telefoon.jpg

Regelmatig gebeurd het ook dat alleen het bluetooth tekentje gaat branden en het telefoontje niet. Het niet branden van het telefoontje heeft als gevolg dat je Bringgo navigatie niet kunt gebruiken.
Ik heb al verscheidene keren de koppelingen opgeheven; zowel in de auto als in de telefoon.

Ik heb begrepen via een autoforum dat er bluetooth stability problemen met de S7 zouden zijn. Is dit op te lossen of de een of andere manier? Nieuwe systeemupdates etc. werken helaas ook niet.

Wel heb ik laatst ondervonden dat de volledige koppeling (bluetooth + telefoontje, zie schermafdruk onderaan) werkte toen ik de auto gestart had en daarna een Whatsapp bericht voor vertrek had verstuurd. Na een keer of 6 a 7 viel die echter weer terug naar alleen Bluetooth koppeling. Tellen tot 7 lukt nog wel en ik ben ook de beroerdste niet om mijn telefoon actief te houden na starten, maar ik was met mijn vorige toestel (S4 mini) gewend om weg te rijden en aan het einde van de straat alles te kunnen gebruiken. Dit heb ik met de S7 helaas nog niet voor elkaar.
Sinds 2015 heb ik de auto en volgens mij vorig jaar, en anders het jaar ervoor (2016) heb ik een systeemupdate voor Intellilink laten installeren maar ik kan niet inschatten of dat nu weer nodig is. Als het vorig jaar was mag je er toch vanuit gaan dat die updates niet zo snel komen?

Bluetooth koppeling.jpg

Helaas ben ik in de autowereld (fora) niet veel wijzer geworden, dus dan hier maar gaan proberen. Wellicht dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem zijn. Weet er bijvoorbeeld iemand of je iets met de knop 'Vast te stellen' (zie schermafdruk) moet doen? Dus de knoppen 'aan' of 'uit' aanklikken voor opnieuw koppelen? Of moet je daar met je vingers helemaal vanaf blijven?

Vast te stellen.jpg

0 Likes
4 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Fifagek! Kun je misschien even de app Bluetooth Auto Connect proberen? Dit lost vaak problemen op als je een telefoon probeert te verbinden met autosystemen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

Hi Nick, om te beginnen excuses voor mijn late reactie. Ik had de vraag op een onhandig moment gesteld achteraf en nu pas weer tijd om naar het forum te kijken. Mede vanwege de melding dat er een nieuw bericht stond tussen mijn spam zag ik net. Dit heb ik natuurlijk voor de volgende keer meteen opgelost. 

Ik heb zojuist de app geinstalleerd op mijn telefoon. Even de volgende vragen daarover.

1. Moet ik de telefoon ontkoppelen en weer opnieuw koppelen na het installeren van de app (helaas kan ik alleen de auto aan de telefoon koppelen omdat bluetooth van telefoon de auto nooit vindt, het is dus niet mogelijk om vanuit telefoon met auto te verbinden).  

2. Hoe werkt de app precies? Moet ik na het starten van de auto de app open zetten? Werkt die op de achtergrond terwijl 'gewoon' het startscherm van de telefoon open staat? 

Ik heb een Engelstalige app van 'UniqTec Inc.' gevonden en geinstalleerd. Moet ik hier nog iets op instellen of zou de app zo moeten werken? Mijn Engels is niet zo geweldig......

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

In principe, als de app opgestart is moet het voortaan z'n werk doen. De app zou ervoor moeten zorgen dat jouw mobiel altijd automatisch verbindt. Maar één ding, als de mobiel steeds niet jouw auto vindt, dan wordt het zelfs met deze app lastig.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties
Gistermiddag ben ik er weer een tijdje mee bezig geweest omdat het me blijft/bleef irriteren dat alleen de bluetooth gezien werd, maar niet de telefoon. Na enig google werk heb ik een handleiding van de Opel Corsa (die anders is dan mijn boekje voor zover ik gezien heb) gevonden. Hier stond een mooie stappenhandleiding hoe je een nieuw apparaat moet koppelen, en hiermee ben ik aan de slag gegaan en die handleiding heb ik op een bladwijzer opgeslagen natuurlijk. 

Verschil was dat ik de bluetooth en detecteerbaarheidmodus van de telefoon pas nadat ik op het Infotainmentsysteem een aantal stappen doorlopen had aangezet heb. 
Via 'apparaat koppelen' werd in eerste instantie de telefoon niet door de auto gevonden, wat volgens mij al vaker een probleem geweest is (of was dat andersom?). Na het openen van het Bluetooth centrum (waar je de beschikbare apparaten kunt zien) via 'Instellingen', 'Verbindingen', 'Bluetooth' zag ik dat de auto de telefoon wel zag en toen heb ik hem kunnen verbinden. Ook de pincodes om toegang te krijgen (SSP) en telefoonboek downloaden gingen daarna goed. 
Later gisteravond moest ik nog met de auto op pad en bij de heenweg werden keurig Bluetooth en telefoon gezien door het systeem (kon dus ook navi gebruiken wat zonder telefoon niet kon). Ook op de terugweg werden ze beiden weer gezien. Ik ben héél benieuwd of ik het nu opgelost heb.

Zo niet, dan heb ik in ieder geval in de bladwijzer staan hoe ik de boel weer snel (voor even) werkend kan koppelen/krijgen.