op 11-07-2017 01:52 PM
Ik gebruik al jaren de Galaxy SII (GT-I9100) en heb deze tot nu toe steeds op mijn laptop - inmiddels al weer 2 jaar met Windows 10 - kunnen synchroniseren. Standaard worden dan de Outloo-gegevens van de laptop en de mobiel gesynchroniseerd en worden de nieuwste foto's naar een eigen map op de laptop gedownload.
Sinds ik vorige week terug kwam van vakantie lukt dat ineens niet meer. De synchronisatie start wel, maae stopt al bij het overbrengen van de Outlook-gegevens, waarna Kies wordt afgesloten.
Ik heb Kies al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem id daarmee niet verdwenen.
Kan dat veroorzaakt worden door het inmiddels toch wat oude model telefoon, die het verder gewoon goed genoeg doet voor wat ik met een mobiel wil doen, waardoor de versies van de software op de mobiel en op de laptop niet meer samen kunnen werken?
Een 2de vraag is eigenlijk of ik in plaats van Kies ook Switch zou kunnen gebruiken, uiteraard in de verwachting dat dat dan wel werkt?
Gerard
op 14-07-2017 09:23 AM
Hoi Thomas33,
Dit is inderdaad een lastige en je hebt het antwoord eigenlijk al een beetje zelf gegeven.
Smart Switch gaat niet werken, omdat de Android versie van jouw toestel te laag is. Kies is echter niet compatibel met Windows 10 - het kan soms wel werken, maar geeft vaak problemen. Dat kun je hier ook lezen.
Het klinkt dan ook rot, maar dit is inderdaad een kwestie van: technologie ontwikkelt zich. Sommige systemen werken na een tijdje niet meer met elkaar.
op 14-07-2017 11:13 AM
Beste Jaimy,
Dank voor de reactie.
Ik blijf het wat vreemd vinden dat Kies bijna 2 jaar lang wel gewerkt heeft op Windows10 en nu opeens niet meer.
Ik kan uiteraard niet zien of het nu aan Samsung of Microsoft ligt in dit geval, maar eigenlijk vind ik dat zich ontwikkelende technologie ook in staat zou moeten zijn om nog niet eens heel oude systemen - de Galaxy SII dateert van 2011 - nog een tijd met elkaar te laten 'samenwerken'.
Zelfs m'n oude IPod uit 2008 kan nog steeds muziek van mijn Windows10 laptop laden, maar begint overigens zelf wel wat mankementen te vertonen na al die jaren van vrij intensief gebruik.
Vriendelijke groet,
Gerard
op 14-07-2017 11:55 AM
Dat is inderdaad vreemd, maar waarschijnlijk "geluk" geweest; zoals je bij de compatibiliteitslijst kunt zien, werkt het in principe gewoon niet met Windows 10.
Sorry dat ik je geen goede oplossing kan bieden!